El sector del taxi de Barcelona iniciarà aquest dilluns quatre jornades de mobilitzacions a l'aeroport del Prat en protesta per la presència de taxistes il·legals a les instal·lacions aeroportuàries. La protesta ha estat convocada per l'asociación Elite Taxi, que critica la inacció d'Aena davant d'aquest tipus de conductors, que capten els seus clients a la zona d'arribades de l'aeroport.
Elite Taxi ha decidit mantenir les quatre jornades de protesta després de la reunió mantinguda divendres passat amb el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, per abordar la problemàtica. Elena, reunió en què van plantejar les seves reivindicacions al Govern. El conseller Elena va traslladar als representants dels taxistes que a partir del mes d'agost es destinaran més efectius dels Mossos d'Esquadra a l'aeroport, fet que facilitarà el control dels taxistes il·legals.
Quatre dies de protesta
Aquest dilluns tindrà lloc la primera jornada de protesta. Està previst que entre les 10 i les 12 del matí es produeixi una "invasió de taxistes" a la zona d'arribades de la Terminal 1 (T1). Durant aquestes dues hores no hi haurà servei de taxi. Està prevista una acció sorpresa "molt visual". Per a dimarts, Elit Taxi ha programat una protesta sonora. Els taxistes utilitzaran la botzina dels seus vehicles mitja hora cada dues hores a la zona de taxis.
La tercera jornada de protesta tindrà lloc dimecres, quan se celebrarà una marxa lenta entre les dues terminals de l'aeroport, acció que dificultarà el trànsit als voltants de les instal·lacions aeroportuàries, amb el més que probable bloqueig de les entrades i sortides de l'aeroport per carretera. Finalment, dijous hi haurà una segona invasió del vestíbul de la T1, on se celebrarà una assemblea per acordar noves mobilitzacions contra la presència de conductors il·legals. Sobre la taula hi ha la possibilitat de fer marxes lentes des de l'aeroport fins a la ciutat de Barcelona.
Les peticions dels taxistes de Barcelona
Els taxistes plantegen tot un paquet de mesures als responsables de l'aeroport per evitar que operin a les instal·lacions conductors il·legals. El portaveu d'Elit Taxi, Tito Álvarez, ha retret a la directora de la infraestructura, Sonia Corrochano, la falta de voluntat per reunir-se amb el sector i buscar mesures per eliminar la presència dels taxis il·legals. Sol·liciten disposar d'un estand informatiu al vestíbul de la T1; eliminar els pivots de la rampa d'accés a la zona dels taxis; obrir una segona rampa de baixada, i l'ús d'adhesius a terra per indicar l'accés als taxis. També reclamen reestructurar la zona de reserves a la zona on s'agafen els taxis de la T1, més presència de seguretat privada, i advertir per megafonia que el taxi oficial és "groc i negre". En el cas de la T2, proposen una prova pilot de dos mesos perquè la T2-C sigui de lliure accés, "com el pont aeri". Igualment, reclamen a l'Institut Metropolità del Taxi (Imet) més presència d'inspectors per controlar els taxis que capten entre les sortides A i B de la T2, així com als vehicles d'Uber sense el distintiu.