El sector del taxi, enmig del conflicte amb la conselleria de Territori per la regulació de les VTC, ha anunciat que se sumarà a la vaga de metges i professors del 25 de gener amb una aturada de quatre hores de taxis a la Gran Via de Barcelona, que quedarà d’aquesta manera tallada al trànsit. El portaveu d’Èlite Taxi -una de les entitats convocants de l’aturada-, Tito Álvarez, ha assenyalat aquest divendres al matí que se sumen així a la vaga convocada en els sectors de sanitat i ensenyament i que els vehicles quedaran aparcats, ocupant “tots els carrils de la Gran Via” entre les 10 i les 14 hores. Concretament, afectarà al tram entre els carrers d'Entença i Baillén, així com part del passeig de Gràcia, fins a l'altura del carrer del Rosselló.
El mateix Álvarez, que ha comparegut aquest matí acompanyat de Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), no ha descartat que l’aturada es converteixi en una ocupació indefinida de la Gran Via, com ja va passar l’estiu del 2018, i per això ha parlat d’“aturada preventiva” després d’allunyar posicions amb la conselleria de Territori per evitar la vaga durant la fira del sector audiovisual Integrated Systems Europe (ISE), que se celebrarà a l’espai firal de l’Hospitalet de Llobregat entre el 31 de gener i el 3 de febrer, i encara ha anat una mica més lluny, alertant que es pot convocar vaga pels dies de celebració del Mobile World Congress (MWC), entre el 27 de febrer i el 2 de març.
“És l’últim avís”, ha assenyalat Álvarez, que ha pressionat així el Govern tot demanant que inclogui a la llei d’Acompanyament dels Pressupostos -encara pendents d’aprovació- les principals reivindicacions del sector, que inclouen la persecució policial de les VTC que operen sense llicència o que les plataformes no puguin variar les tarifes regulades ni oferir descomptes. En aquest sentit, Álvarez ha assenyalat que des de la marxa lenta de dimarts passat "s'han mogut coses" i "totes dolentes". "No pensàvem trobar-nos, per exemple, amb 1.170 autoritzacions VTC que un funcionari ha tret d'un calaix", ha criticat, al temps que ha afegit que és una dada que les associacions sempre han preguntat al Govern i han acabat sabent pels mitjans de comunicació.
Amb tot, Álvarez ha assegurat que la meitat de les llicències que han sorgit ara amb un any de vigència –els quatre anys de moratòria els van començar a comptar des del 2019 i ja han vençut- corresponen a les VTC tradicionals i ha augurat que al juliol ja en quedaran poques de les que treballen per a les plataformes perquè hauran anat caducant. A més d’aquesta mobilització del 25 de gener, es manté la vaga prevista per als dies 31 de gener al 3 de febrer.