La vaga de quatre hores -de 10 a 14 h- convocada pel sector del taxi a tot Catalunya per a aquest dimecres té el seu epicentre a la Gran Via de Barcelona, on a primera hora del matí s’han aplegat els taxistes per iniciar una marxa lenta en direcció al Parlament de Catalunya. Segons l’organització, en la marxa lenta hi participen entre 3.500 i 4.000 vehicles, que han emplenat la Gran Via entre les places Universitat i Espanya, obligant al tall del trànsit en tots els carrers confluents. El motiu de la protesta és exigir al govern que es blindi una proporció d’un vehicle de VTC per cada 30 taxis.

La marxa lenta, convocada per les principals associacions del sector a Catalunya, ha començat a la plaça Universitat i ha recorregut la Gran Via i el passeig de Sant Joan, fins a arribar al Parc de la Ciutadella, a les portes del Parlament de Catalunya, on està previst que els taxistes estacionin els vehicles al llarg del passeig Picasso per dirigir-se, a peu, al Parlament, on els representants del sector es reuniran amb els grups parlamentaris per traslladar-los les seves demandes i posteriorment oferiran una roda de premsa des del mateix Parlament en companyia de representants de la CUP i En Comú Podem. A banda de la marxa lenta al centre de Barcelona, el sector també ha instal·lat piquets informatius en els aeroports, a les estacions de Sants i del Nord, i a diversos hospitals.

El líder d'Élite Taxi, Tito Álvarez, fent declaracions als mitjans just abans de l'inici de la marxa lenta - Foto: Andreu Dalmau / Efe

El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha insistit que els partits polítics "s'han de posicionar" respecte a la regulació dels vehicles amb lloguer de conductor. "Ens sembla estrany que els partits d'esquerra i independentistes, que sempre condemnen les polítiques d'Isabel Díaz Ayuso, vulguin imposar el mateix model aquí", ha expressat. En aquest sentit, Álvarez ha afegit que les notícies que tenen és que la Generalitat "vol blanquejar les 4.000 llicències VTC que hi ha a Catalunya". "No ho permetrem", ha avisat. Per la seva banda, segons recull ACN, el president del Sindicat del Taxi de Catalunya, Luís Berbel, ha lamentat que els quatre anys de moratòria "els ha hagut de pagar el sector del taxi", perquè les VTC "se salten les normes de forma constant".

 

Fi del decret de moratòria de quatre anys

El pròxim 1 d'octubre finalitza la moratòria establerta pel 'decret Ábalos', i això implica que les VTC ja no podran circular per les zones urbanes, i que les competències en la regulació d'aquest tipus de vehicle passaran a estar en mans dels governs autonòmics. Davant d'aquest escenari, el sector del taxi va anunciar la convocatòria de mobilitzacions per pressionar a la Generalitat i a totes les formacions polítiques, per tal que es "posicionin públicament" sobre la regulació de les VTC.