Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) treballarà durant quatre dies a partir de la propera matinada per retirar canals de fibrociment del sostre del passadís entre les línies de metro 2 i 4 i la línia 3 i l'estació de Rodalies de Passeig de Gràcia. Arran dels treballs, el corredor subterrani estarà tancat entre el 13 de novembre i el 16 de novembre, ambdós inclosos, i el transbordament s'haurà de fer pel carrer.
Els tiquets no descomptaran cap viatge al tornar a validar. Amb les obres, es retiraran una desena de tubs de canalització de filtracions de fibrociment al sostre del passadís d'enllaç que tenen uns 44 metres de longitud, i es substituiran per canonades de PVC. El pressupost de l'actuació és de 10.000 euros i forma part del pla de desamiantatge de TMB.
Pla contra l'amiant
Des del 2018, TMB té un pla per detectar, analitzar, retirar i neutralitzar dels elements amb amiant en vehicles i dependències. Actualment ja s'han retirat o tractat dos terços dels materials amb contingut d'amiant identificats a la xarxa del metro. En concret, s'han retirat de manera segura unes 209,3 tones de fibrociment i se n'han tractat 82,5 tones més, d'un total de 440 tones inventariades en forma de planxes, tubs i altres elements constructius de la xarxa de metro.
Aquest estiu s'han fet actuacions de retirada al taller de la Sagrera (la intervenció de més abast del pla en termes de quantitat de material amb contingut d’amiant) i altres de menys envergadura, al taller de Vilapicina i a l'estació de La Pau de la línia 4. L'objectiu de TMB és eliminar, tractar o confinar tot el fibrociment de la xarxa en tres anys.