Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha tret a concurs la vigilància de les 165 estacions de metro distribuïdes al llarg dels 127 quilòmetres de xarxa de les 8 línies -de l’L1 a l’L5 i de l’L9 a l’L11-, així com la vigilància de tots els trens, dels tallers, les cotxeres i altres dependències i edificis de la xarxa de Metro i de TMB. Segons ha informat l’operadora de transports aquest dimarts, amb aquesta nova contractació es pretén garantir la seguretat dels usuaris, els treballadors i les instal·lacions de la xarxa de Metro de Barcelona per la qual circulen diàriament 1,5 milions de persones.

La licitació per a la contractació de la vigilància de la xarxa de Metro compta amb un pressupost de 143 milions d’euros i una durada de 4 anys amb possibilitat d’una pròrroga d’un any addicional.  En la licitació està previst que es contractin més de 5 milions d’hores de servei distribuïdes al llarg dels quatre anys del contracte, el que equival a la contractació de més de 750 vigilants. Així mateix, la licitació contempla un increment en el nombre d’hores contractades d’aproximadament un 4,5% respecte al contracte anterior, que permetrà reforçar els efectius necessaris per a garantir la seguretat des dels accessos de cadascuna de les estacions fins a nivell de via: vestíbuls, passadissos, andanes, escales, ascensors, cotxeres, tallers, entre altres dependències, incloent-hi les zones d’instal·lacions que tinguin accés restringit. La vigilància dels trens es duu a terme tant dins dels mateixos trens com des de les andanes. 

A més de la cobertura ordinària de seguretat, aquest contracte permetrà reforçar també els efectius necessaris per a fer front a grans esdeveniments culturals, esportius i festius, així com oferir suport a la intervenció i control de títols de transport. Aquest nou contracte substituirà l’actual, que va ser signat l'any 2018, i està estructurat en 8 lots, que donen cobertura a les estacions i trens de la xarxa de Metro de Barcelona, dependències i instal·lacions ferroviàries, atenent les incidències i necessitats que puguin sorgir tant durant les hores de servei de Metro, tant diürn com nocturn, i també en les franges horàries sense servei.

Els serveis contractats treballaran de manera coordinada i complementària amb les forces i cossos de seguretat en les seves tasques de prevenció i actuació davant de fets delictius i altres actes incívics, prestant també servei als controls d’accessos dels edificis corporatius i vetllant per la seguretat dels usuaris i treballadors de la xarxa de Metro. Enguany, Metro de Barcelona ha experimentat un rècord històric de validacions, amb un creixement d’un 7% de passatge sobre l’any 2019, consolidant el reforç de l’oferta de transport durant els últims 4 anys per proporcionar un transport de qualitat als 1,5 milions de persones que en dies feiners escollin fer els seus desplaçaments en Metro de Barcelona.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!