Crits com "Ada Colau i Jaume Collboni perseguint com sempre la classe treballadora" o titllar una alcaldessa que abandera els drets dels més humils de voler imposar categories "de primera i segona" entre el mateix col·lectiu. Aquestes són algunes de les reivindicacions que un centenar de treballadors del Metro han cridat a les portes de l'Ajuntament de Barcelona aquest matí. El motiu? Un conveni laboral renovat que no convenç ningú i compta amb l'oposició dels principals sindicats, com UGT, i bona part de la plantilla.
El nou marc regulador és vist pels treballadors d'aquest transport com una amenaça, "per la precarietat i fragmentació" que suposa, basat en un sistema de contractes temporals que semblen "no tenir límits" a partir d'ara. Des de la secció sindical de la CGT del Metro de Barcelona ho argumenten així: "El nou sistema de contractes precaris no té cap mena de base jurídica per guanyar grans bosses d'obra pública a preus reduïts". A més, també lamenten el silenci dels grans càrrecs contractats per Colau, que "cobren molt però estan desapareguts amb l'excusa del teletreball".
Els treballadors fan una advertència i demanen que quan aquests tornin "no tinguin la idea de fer cap mena de xerrada d'agraïment i motivacional" perquè l'ambient és molt dolent, estan farts després d'haver suportat grans càrregues de feina extres durant la pandèmia, de posar "en perill la seva salut mentre els caps ni saben on paren" i lamenten el discurs que políticament s'ha propagat defensant i lloant que "el transport públic no ha tancat mai".
Aquesta manifestació en plenes festes nadalenques és el preludi d'una vaga convocada pel proper 11 de gener. Els treballadors del metro de Barcelona han convocat aturades per dilluns dia 11 de gener, de 7 a 9 h del matí i de 16 a 18 h el dia del retorn a les escoles després de les vacances de Nadal. També es concentraran el 28 de gener al matí a la plaça Sant Jaume. "Les conseqüències de l'aturada de l'11 de gener seran responsabilitat de la presidenta de TMB, Rosa Alarcón", exposa Toni Edo, també des del comitè d'empresa. I assegura que, segons el conveni del metro, no es pot aplicar aquest sistema de contractació i que no veuen voluntat negociadora per part de l'empresa.
I Colau què respon?
Ada Colau fa un silenci absolut i es deslliga de la polèmica tot i que, a banda d'alcaldessa, també forma part de la màxima representació, juntament amb el seu govern, de TMB. L'única referència que trobem és la de la presidenta del consell d'Administració d'aquesta entitat i regidora socialista, Rosa Alarcón, però va en una altra direcció. En un tuit recent, recorda la importància de "l'ús de la mascareta" a tots els usuaris del metro i recomana fer ús d'aquest servei durant la pandèmia.