Després d’una aturada iniciada a finals de febrer, la tuneladora utilitzada per excavar el túnel del tram central de la línia L9/L10 del Metro de Barcelona ha tornat a entrar en funcionament un cop finalitzades les tasques de manteniment que han suposat la revisió i posada a punt de la roda de tall de la màquina. Segons ha anunciat el Departament de Territori aquest dilluns, ja s’ha reprès l’excavació del túnel, amb la previsió que durant l’estiu arribi a la futura estació de Mandri. En paral·lel, han continuat i estan avançant els treballs a les estacions de Mandri i de Sarrià i d’instal·lació de la llosa intermèdia al túnel.

A finals de febrer, el desgast detectat a la roda de tall de la tuneladora va requerir-ne una aturada tècnica temporal per dur a terme les tasques de manteniment de la roda i posar-la a punt per fer front al tram de gairebé 500 metres que restava fins a l’estació de Mandri. Un cop arribi a aquest punt, la màquina es revisarà novament i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel. Pel que fa a les estacions en execució, a Mandri s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat— i en les tasques prèvies a l’arribada de la tuneladora i a Sarrià, s’ha excavat prop del 70% del pou.

En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens. Aquests treballs s’emmarquen en les obres per a la finalització del tram central de l’L9/L10, que permetrà connectar els extrems que actualment estan en servei. Hi ha en funcionament 38 quilòmetres: 27km corresponen a les línies L9 i L10 Sud i 11 km a l’L9 i L10 Nord, amb una demanda total de 23 milions de passatgers anuals. De moment, el departament de Territori manté la intenció de posar en servei aquest tram a finals de dècada, amb la possibilitat que l’estació de Mandri comenci a funcionar l’any 2027.

Si no hi ha alteracions greus en el programa d’obres, es preveu iniciar les proves de circulació dels trens el 2026, amb una durada aproximada d’un any. De manera progressiva, a partir de 2027 entraran en funcionament les estacions del tram central següents: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià (amb connexió amb FGC), Mandri, Putxet, Lesseps (amb connexió amb l'L3), Sanllehy, Guinardó/Hospital de Sant Pau (amb connexió amb l'L4), Plaça Maragall i Sagrera TAV (amb futura connexió amb l'L4).

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!