La plataforma Élite Taxi ha donat deu dies al Govern per plantejar una proposta "seriosa" de canvi a la llei del taxi que restingeixi les grans empreses com ara Free Now, que segons el col·lectiu de taxistes, posa en escac l'actual sistema de tarifes regulades. Després d'una assemblea celebrada aquest dijous davant l'Estació de Sants de Barcelona, el portaveu de l'entitat, Tito Álvarez, ha llançat un "crit d'alerta" i ha amenaçat amb protestes i mobilitzacions de cara al Mobile World Congress, que comença el 27 de febrer, i les eleccions del mes de maig. "Si no posem fre a això i definim que és cada cosa, al final ho pagaran els usuaris", ha afirmat Álvarez.
Doncs bé, segons ha denunciat aquest dijous Álvarez davant la premsa, Free Now ha demanat despenjar-se del sistema tarifari regulat per tenir més flexibilitat i posar els preus "que els doni la gana". "El taxi té unes normes i tothom que treballi amb taxis les ha de complir. Si volen quedar-se han de complir les normes, no posar la seva dictadura, és de bojos", ha assegurat el líder d'Élite Taxi.
Els taxistes amenacen amb mobilitzacions si el Govern no actua
Per a Álvarez, la fortalesa del servei de taxis és la seva "capil·laritat" i sempre sota la mateixa tarifa tant si plou com si fa sol. "Això no es pot desvirtuar", ha advertit. I ha avisat que si no es "tanca el cercle" i es deixa fer a les plataformes fer "el que vulguin" tot plegat serà en va. "A l'agost Free Now va anunciar que posaria tarifes dinàmiques a la tarifa regulada de taxi, i que quan hi hagués molta demanda inflaria els preus", ha afirmat Álvarez. Sobre aquest punt, ha explicat que, a Barcelona, l'Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha amenaçat Free Now de treure-li la llicencia. "La tarifa és sagrada i no es pot inflar, és igual per tots els taxis", ha asseverat.
"Sabem que venen eleccions, que ve el MWC, més fires, i el taxi mai ha fet una vaga, tot i que hi ha hagut amenaces o avisos, però sempre hem arribat acords. Jo crec que un govern d'esquerres com el que governa ERC hauria d'entendre que les plataformes no poden regular un servei públic, han de complir les normes dels serveis públics", ha afirmat. “Si en deu dies no tenim una proposta seriosa sobre la taula per introduir a la llei del taxi la definició del que és un operador de transport i que obligui a complir aquests criteris (...) nosaltres començarem una bateria de mobilitzacions que anirà de menys a més, amb marxes lentes i aturades parcials”, ha informat Álvarez.
Élite Taxi denuncia que els VTC continuen operant a Barcelona
Finalment, Tito Álvarez ha assegurat que els Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) continuen operant a l'àrea metropolitana de Barcelona a pesar del decret llei que va entrar en vigor el passat 1 d'octubre. No obstant això, segons ell, l'Ajuntament de Barcelona està "retocant els últims serrells" per començar a immobilitzar els VTC que no tinguin llicència urbana. Sobre aquest punt, ha explicat que el tinent d'alcalde de Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, els va traslladar que a partir del pròxim 11 de gener la Guàrdia Urbana "començarà a fer campanyes específiques" contra els vehicles de transport amb conductor.