Amb la finalització del mes d’agost cada cop més a prop, les obres d’estiu a Barcelona van arribant a la seva fi. Si des de dissabte passat que s’ha normalitzat la situació a la xarxa de Metro, després de les llargues obres en el tram central de l’L4, aquest divendres, 1 de setembre, està prevista la represa de la línia T4 del TramBesòs, que ha estat fora de servei des del passat 26 de juny per obres d’adequació de la xarxa de tramvia existent al futur ramal en construcció per la Diagonal i que comportaran la creació d’un nou intercanviador a la plaça de les Glòries.
En aquest sentit, dilluns ja es van poder veure els primers tramvies circulant pel nou traçat de vies a la plaça de les Glòries, de moment en fase de proves sense passatgers, que s’allargaran tota la setmana, per poder arribar a la data prevista de represa del servei amb totes les garanties. Aquest nou traçat permetrà habilitar una parada més cèntrica a la plaça de les Glòries, que funcionarà com a intercanviador amb l’estació de Metro de l’L1 així com amb una nova disposició, ja definitiva, de les parades d’autobús. Cal tenir en compte que fins ara, les estacions del tramvia a la plaça de les Glòries estaven situades als extrems, a La Farinera i als Encants.
Les obres, que han durat més de dos mesos, comportaran la reubicació de la parada del tramvia i així mateix l’alliberament de l’espai ocupat per les vies existents per a l’execució de l’ampliació del vestíbul de Metro i permetre el pas dels autobusos pel seu itinerari definitiu. A més, aquesta nova disposició deixa la xarxa de tramvia actual preparada per connectar-se al nou ramal en obres per l’avinguda Diagonal fins a Verdaguer, la inauguració del qual està prevista per a la primavera del 2024.
Amb la represa del servei, es preveu que la línia T4 recuperi el seu recorregut entre l'estació de Sant Adrià i la Ciutadella i les línies T5 i T6 finalitzin com fins ara a Glòries, però ja en la nova estació, a l'espera dels canvis que comporti l'entrada en servei del futur traçat fins a Diagonal. De moment, el projecte d'explotació preveu que sigui la T4 la que des de Glòries vagi fins a Verdaguer i que les altres dues línies circulin pel ramal fins a Ciutadella. En tot cas, fins a la represa del servei, es manté el transport alternatiu vigent durant tot l’estiu, amb un bus llançadora entre Glòries i l’estació de tren de Sant Adrià amb horari i intervals de pas iguals als del servei actual del tramvia i la recomanació d’utilitzar la línia de bus urbà V21 i la xarxa de Metro pel que fa al tram entre Glòries i el final de línia al carrer Wellington.