El RACC rebutja la unió del tramvia per la Diagonal i aposta per tres traçats alternatius per connectar el Trambaix i el Trambesós. L'empresa automobilística aposta per ajuntar les línies a través de carrers principals de l'Eixample, com Urgell, Aragó, Numància, l'Avinguda de Roma o la Gran Via. Segons el RACC, és la millor opció si es vol evitar l'augment considerable de la contaminació atmosfèrica i acústica al centre de Barcelona si el traçat és per la Diagonal.
El Club proposa tres traçats alternatius que, segons apunten, reuneixen tota una sèrie d'avantatges: a part d'evitar l'augment de les congestions, i per tant de la pol·lució i el soroll a l'entorn de l'Eixample, es permet mantenir l'esquema de semàfors ortogonal de la capital catalana.
Els traçats alternatius són: 1) a través del carrer Urgell i Gran Via, amb connexions a les estacions de metro d'Hospital Clínic, Passeig de Gràcia i Monumental, 2) per Urgell, seguint per Aragó i acabant a la Diagonal, el que permetria la connectivitat amb les estacions d'Hospital Clínic, Girona i Monumental i 3) una darrera opció que connectaria els carrers de Numància amb Sants Estació, amb connexió a Renfe i Metro, i després seguiria per Avinguda de Roma o bé els carrers d'Aragó i de Gran Via.