La finalització de les obres de les noves sortides d’emergència del túnel Sants-la Sagrera de l’AVE ha permès recuperar per a la ciutat diversos trams de l‘Eixample de Barcelona que han estat força mesos tallats per unes obres que semblaven inacabables.
Ara, un cop recuperats aquests trams, principalment els compresos al carrer Mallorca amb Nàpols i Mallorca amb Independència i al carrer Provença amb Urgell, l’Ajuntament de Barcelona ha trobat un nou espai per afegir noves actuacions del controvertit urbanisme tàctic. En concret, al tram afectat del carrer de Nàpols, entre Mallorca i Provença, l’ajuntament ha aprofitat per implementar una nova actuació a base de pintura a la calçada i grans boles com les que han hagut de ser retirades recentment al passeig Ciutat de Mallorca de Nou Barris.
Davant d’aquesta situació, el portaveu del Grup Municipal de Junts per Catalunya al districte de l’Eixample, Albert Cerrillo i Lladó, ja elevat una pregunta a l’ajuntament sobre aquesta nova intervenció.
Per què no una actuació definitiva?
En concret, JxCat considera que, un cop han finalitzat les obres dels túnels d’emergència de l’AVE i que ha calgut reconstruir de bell nou el tram de carrer afectat per les obres, hauria estat possible fer una actuació definitiva en comptes d’apostar per un sistema de senyalització que crea controvèrsia entre els veïns i que es degrada amb el temps.
“Per què al tram del carrer Nàpols entre Mallorca i Provença s’ha decidit instal·lar una vorera d’urbanisme tàctic en comptes de fer una intervenció definitiva en la vorera tot aprofitant les obres de reforma al carrer que s’han hagut de fer degut a la construcció dels túnels d’emergència de l’AVE?”. Aquesta és la pregunta de JxCat, que ha afegit: “Per què s’ha decidit no instal·lar més verd en aquest tram?”.
Segons va informar l’ajuntament en l’acabament de les obres, el passat 9 d’agost, la intervenció en aquest tram del districte de l’Eixample havia de consistir en que al costat mar del xamfrà Mallorca – Nàpols “s’han retirat tots els elements de l’obra, s’ha recuperat l’itinerari de vianants i s’ha restablert la circulació de vehicles pel carrer Mallorca”. A més, “al costat muntanya es manté l’ocupació per una actuació de Protegim Escoles que no té afectació per als vianants, però manté el tall de trànsit al costat muntanya del xamfrà, és a dir, els vehicles que circulen per Nàpols no poden travessar el carrer Mallorca”.
Reculada recent
La nova polèmica arriba quan no fa ni quinze dies que el govern municipal va decidir retirar unes boles de formigó gegantines que havia instal·lat davant l'Escola Ciutat de Palma, a Nou Barris, que alguns partits de l'oposició havien titllat de "nyap urbanístic". Després de les crítiques, el govern d'Ada Colau va decidir fer marxa enrere en el que s'havia de convertir en una instal·lació de jocs infantils.