Les vendes dels nous abonaments personalitzats T-usual en la seva primera setmana han duplicat les que van tenir els abonaments mensuals que substitueix (T-mes, T-50/30 i T-trimestre) entre l'1 i el 7 de gener de l'any passat en els punts de venda de la xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Segons les primeres dades, als distribuïdors automàtics i en oficines d'atenció de les 158 estacions de metro de TMB, entre l'1 i el 7 de gener s'han venut 113.800 T-Usual, un 101% més que la suma de T-mes, T-trimestre i T-50/30 que es van vendre en la primera setmana de 2019.
Això suposa, que la T-usual representi el 27% dels títols venuts per TMB quan els seus equivalents anteriors sumaven el 13%.
El creixement de la T-Usual s'ha fet principalment a costa de la substituta de la T-10, la T-Casual, de la qual s'han venut 268.00 unitats, un 25% menys que les T-10 que es van vendre la primera setmana de 2019.
Encara així, el títol de transport de 10 viatges continua sent el més demandat a TMB i la T-Casual representa una proporció alta de les unitats venudes (63%) entre l'1 i el 7 de gener.
En aquest mateix període també s'han duplicat les vendes de l'abonament trimestral T-Jove, que amb l'entrada en vigor del nou esquema tarifari del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona ha baixat de preu un 25%. En set dies de 2020, s'han venut 22.900 T-jove, un 103% més que en la primera setmana de 2019.
Encara que les xifres indiquen que l'entrada en vigor del nou model tarifari de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, que rebaixa els preus per als usuaris habituals i els joves, ha tingut un efecte immediat en la demanda de targetes i abonaments a la xarxa de metro de TMB, l'empresa considera que cal esperar per veure com s'estabilitzen.
També per conèixer quin lliscament hi ha entre targetes multiviatge i abonaments de tarifa plana i quina proporció representen en validacions efectives. Amb una T-Casual es poden fer 10 validacions mentre que amb una T-Usual o una T-Jove no hi ha límit.
La T-usual consisteix en una tarifa plana que dona accés a totes les maneres de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que el 2019 valia la T-mes, que oferia el mateix.
La T-jove és un títol trimestral personalitzat que per a una zona val 80 euros el 2020, quan el 2019 costava 105 euros.
La T-casual, títol unipersonal per a deu viatges que per a una zona costa 11,35 euros i que substitueix a l'abonament multipersonal T-10, tradicionalment el mes venut i que per a una zona costava 10,20 euros el 2019.
transport públic
La venda de T-usual duplica la de vells abonaments
El Nacional
Foto: EFE
Barcelona. Divendres, 10 de gener de 2020. 06:55
Actualitzat: Divendres, 10 de gener de 2020. 06:55
Temps de lectura: 2 minuts
Foto: EFE
Barcelona. Divendres, 10 de gener de 2020. 06:55
Actualitzat: Divendres, 10 de gener de 2020. 06:55
Temps de lectura: 2 minuts