Costa Toscana, l'última incorporació a la flota de la naviliera italiana Costa Cruceros, sortirà avui per primera vegada de Barcelona en el seu creuer inaugural. Un vaixell d'última generació propulsat per gas natural liquat (GNL).

El Grupo Costa, empresa matriu de Costa Cruceros, amb seu a Itàlia, i AIDA Cruises, amb seu a Alemanya, va ser el primer del món al sector dels creuers en utilitzar el GNL i dur a terme el reabastament d'aquest combustible al port de Barcelona. En l'actualitat, el grup ja compta amb quatre vaixells propulsats per aquesta tecnologia: AIDAnova, Costa Smeralda, Costa Toscana i AIDACosma.

"El Costa Toscana és un vaixell innovador que reinterpreta l'experiència de viatjar en creuer, incloent una nova manera de descobrir les destinacions, en la qual hem estat treballant en els últims mesos. La sortida del Costa Toscana representa també un nou pas en el viatge que tornarà a la nostra flota a la seva plena capacitat aquest estiu. El reinici de les nostres operacions reforçarà una indústria que abans de la pandèmia generava un impacte econòmic anual de 12.600 milions d'euros a Europa i més de 63.000 llocs de treball, i de 1.100 milions d'euros a Espanya", declara Mario Zanetti, President de Costa Cruceros. "Estem detectant un augment de la demanda dels nostres creuers. A més, a mesura que la situació general millori, esperem poder simplificar els nostres protocols de seguretat i salut, que han estat dissenyats i adaptats a la situació de la pandèmia. En aquest sentit, el treball que estem duent a terme amb les autoritats està ja molt avançat. Crec que els creuers tornaran abans d'estiu amb nous protocols que permetran als nostres hostes gaudir plenament de les experiències a bord i a terra, amb la tornada, per exemple, de les excursions sense restriccions per als hostes".

El Costa Toscana recalarà a Barcelona cada setmana fins al maig i després de nou cada setmana a la tardor. Juntament amb el Costa Firenze i el Costa Smeralda, les altres dues noves incorporacions a la flota faran un total de 148 escales a Barcelona aquest any 2022, davant les 38 escales de 2021. La sortida del Costa Toscana representa el reinici de les operacions de la flota de Costa Cruceros després de la pausa causada per la pandèmia. De fet, al Costa Toscana li seguiran 7 vaixells més, que s'uniran a aquells que ja estan en servei. Així, la companyia preveu que aquest estiu la flota per complet, composta per 12 vaixells, sigui de nou operativa.

Entre la temporada de primavera de 2022 i la d'hivern 2022-23, Costa oferirà més de 1.800 creuers, amb itineraris d'entre 3 i 127 dies de durada. Els vaixells de la companyia visitaran 179 destins a tot el món, amb una oferta d'excursions completament renovada, que ofereix prop de 1.800 tours diferents per gaudir d'experiències úniques al cor de cada lloc, gràcies també a les llargues escales als ports. L'oferta gastronòmica serà igual de rica: en total, els vaixells de Costa oferiran 112 restaurants o àrees de menjar en tota la flota, amb grans novetats com els plats elaborats pels xefs Bruno Barbieri, Hélène Darroze i Àngel Lleó, inclosos en el preu del creuer i que interpreten els sabors de les destinacions de l'endemà.

El primer creuer de Costa Toscana, que surt de Barcelona avui, 7 de març de 2022, oferirà un itinerari d'una setmana visitant València, Palerm, Civitavecchia/Roma, Savona i Marsella. Després del seu debut, el nou vaixell insígnia romandrà a la Mediterrània Occidental fins a finals de novembre. Durant la temporada d'estiu, el vaixell farà escala a Savona, Civitavecchia/Roma, Nàpols, Eivissa, València i Marsella, mentre que, durant la tardor, l'escala a Eivissa serà substituïda per Palma.

Costa Toscana és una veritable smart city itinerant

Costa Toscana és una veritable smart city itinerant. Gràcies a l'ús de GNL, té la capacitat d'eliminar gairebé totalment l'emissió d'òxids de sofre (zero emissions) i de partícules (reducció del 95-100%), mentre es redueixen considerablement les emissions d'òxid de nitrogen (reducció directa del 85%) i de CO2 (fins al 20%).

El vaixell compta també amb una sèrie d'innovacions tecnològiques d'avantguarda dissenyades per reduir encara més l'impacte ambiental. En aquest sentit, la totalitat de les necessitats diàries d'aigua es cobreixen transformant l'aigua de mar mitjançant l'ús de dessalinitzadores i el consum d'energia es redueix al mínim gràcies a un sistema intel·ligent d'eficiència energètica. A més, a bord es realitza el 100% de la recollida selectiva de residus i el reciclatge de materials com a plàstic, paper, vidre i alumini.

La fusta de deriva utilitzada per moblar les illes del nou restaurant Archipelago, amb menús dels tres xefs amb estrelles michelín, ha estat recuperada gràcies als "Guardians de la Costa", el programa d'educació ambiental per a la protecció del litoral italià avalat per la Costa Crociere Foundation. Per cada sopar que se serveixi a Archipelago, Costa Cruceros donarà part de la recaptació per donar suport als projectes mediambientals i socials de la fundació.

Referent al disseny, els interiors del Costa Toscana són el resultat d'un projecte extraordinari, dirigit per Adam D. Tihany, i creat per realçar i representar en un sol espai els colors i ambient d'aquesta meravellosa regió italiana. El mobiliari, la il·luminació, els teixits i els accessoris són tots "Made in Italy", dissenyats per 15 socis que representen l'excel·lència italiana.

A més, l'oferta a bord està perfectament integrada a aquest extraordinari context: des del Solemio Spa fins a les zones dedicades a l'entreteniment; els bars temàtics, en col·laboració amb grans marques italianes i internacionals, i fins i tot els 21 restaurants i zones dedicades a l'"experiència gastronòmica".