El servei de Correos en l'entorn rural està creixent gradualment pel que fa a la quantitat de lliuraments i gestions, com en diversitat de solucions per a aquelles persones que viuen en entorns més allunyats de les xarxes d'atenció. Es preveu tancar el 2022 amb un nombre pròxim al milió de lliuraments i serveis, gràcies a la tasca dels més de 6.000 carters i carteres rurals i el suport tecnològic de més de 22.000 nous dispositius portàtils.

"No creiem en l'Espanya buida"

Com a servei públic, Correos no es rendeix ni assumeix el concepte d'Espanya Buida, i ho demostra diàriament a través de l'esforç vocacional dels 6.011 carters i carteres rurals que diàriament s'apropen fins a l'últim racó de la nostra geografia. La consigna és clara: Allà on hi hagi un ciutadà, arribarà Correos a atendre les seves necessitats, estenent els serveis.

Uns serveis que van més enllà de l'enviament de cartes -tant ordinària com certificada o urgent-, gestionat altres operacions com la venda d'embalatges i segells, l'enviament de paqueteria o el cobrament de rebuts i tramesa de diners. Però això no és tot, també ofereixen serveis com el pagament de tributs, gestions de serveis de llum i telefonia, tràmits amb la DGT, accés a compra de bitllets de tren, oferta de companyies d'assegurances i Correos Telecom.

Imatge d'un carter a Cantàbria

Amb una mitjana de més de 115 carters i carteres rurals per província, només en els primers mesos de 2022 es van fer 404.300 operacions a domicili per part dels 6.011 col·laboradors en terreny, així com a les oficines auxiliars de la xarxa. Es va realitzar una mitjana de més de 67 operacions per carter, en entorns de baixa densitat de població, el que exigeix desplaçaments molt més grans que els que s'operen en nuclis poblacionals més habitats.

Nous dispositius per agilitar els processos

Si bé el principal patrimoni són les persones, el seu servei, les seves visites i contacte amb els habitants, sens dubte el suport en la tecnologia és fonamental per habilitar, facilitar i dinamitzar un ampli ventall de serveis que s'amplia de manera contínua en una tasca constant d'escolta i estudi de les persones que viuen en entorns més aïllats.

La falta de serveis físics, llunyania d'oficines d'atenció i el difícil accés a eines que són quotidianes per als ciutadans de les urbs, es tradueix, cada una d'elles, en un nou objectiu per a Correos, que ja facilita la vida dels seus usuaris a través de diversos serveis de gestió.

Una cartera rural lliurant un paquet

La tecnologia que possibilita la realització d'aquests serveis creix de manera constant en accessos i utilitats, xifrant-se actualment en 22.000 nous dispositius portàtils (PDA) que faciliten la connectivitat i la classificació de paqueteria.

Amb aquestes noves funcionalitats, Correos segueix treballant per diversificar la seva activitat i apropar els seus serveis a tota la ciutadania, fent més fàcil el seu dia a dia, especialment en les zones rurals, on a més es pretén lluitar contra la despoblació. Els serveis rurals de Correos posen el món a les teves mans, i porten el teu món a les dels teus contactes.