El diumenge 29 de maig, a partir de 2/4 de 9 del matí, es correrà la Cursa Diagonal DiR Guardia Urbana by Hyundai, que tornarà a fer allò que no fa ningú més: recórrer l'Avinguda Diagonal de nord a sud. Així, prop de 10.000 corredors recorreran els 10 km que separen el Palau de Pedralbes i l'avinguda Garcia Fària, en un recorregut que torna a prioritzar l'avinguda Diagonal –amb l'excepció d'un tram que es troba en obres-.
A la roda de premsa de presentació celebrada aquest matí a l'Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, tinent de l'alcaldia de Seguretat i Prevenció, convidava a tothom a gaudir de la matinal; "recuperem l’activitat física per fer salut i ho recuperem amb el DiR", després de dos anys de pandèmia. Unes paraules que acompanyava Eduard Pujol, director de comunicació de DiR, on apuntava que "volem que sigui una cursa popular que englobi a tothom, a joves i a grans, oberta a tots els participants que vulguin gaudir de l'activitat física en un entorn immillorable com és Barcelona". En la presentació també hi era present Ramon Canela, CEO i fundador dels gimnasos DiR, Mercè Rosich, presidenta de la Federació Catalana d'Atletisme i el migfondista Nacho Cáceres.
Presentació de la Cursa Diagonal DiR Guàrdia Urbana 2022
Un homenatge a la Diagonal de Barcelona
La Diagonal és la gran avinguda de la ciutat de Barcelona, afrancesada i cosmopolita, imprescindible i neuràlgica, porta d'entrada i passeig a la vegada. La cursa també és el repte de redescobrir-la amb una imatge festiva, allunyada del brogit urbà i diari. Ara fa deu anys, el 2012, el DiR va impulsar la Cursa de la Diagonal precisament per aconseguir fer el que no s’havia fet mai, córrer per la Diagonal de dalt a baix. Aquest 2022, la idea es manté intacte, tot i que en aquesta 8a edició la Cursa haurà de variar el recorregut en línia que feia per la Diagonal i l’haurà de trencar baixant per Passeig de Gràcia i, més endavant, per Passeig de Sant Joan a causa de les obres que ocupen un tram.
És a dir, amb sortida a Pedralbes, la cursa superarà Francesc Macià, es mantindrà pels carrils centrals i girarà a Passeig de Gràcia (serà en el quilòmetre 3,5 de la prova). Baixarà fins a València –passarà per davant de la Pedrera– i en el punt quilomètric 4,7 km tornarà a girar, baixant per Passeig de Sant Joan fins a Consell de Cent. Així doncs, la Cursa de la Diagonal’22 adequa el seu traçat als projectes de transformació urbana que s’impulsen a la ciutat, però l’esperit de la prova es manté intacte i no s’altera.
Una cursa clàssica i única
La Cursa Diagonal DiR Guàrdia Urbana by Hyundai torna després de dos anys d'absència. Ho fa per deixar enrere, ara sí, la Covid-19 i per a continuar fomentant l'activitat física i els hàbits saludables, com sempre ha fet el DiR. Per això es torna a proposar una experiència única: trepitjar la Diagonal sense cotxes, reconvertida en una via 100% running. Una cursa que també va lligada a la Guàrdia Urbana des de la seva primera edició i que hi és present en el nom com a reconeixement al cos, sempre necessari en la vida de la ciutat les 24 hores del dia, i que en l’actualitat està format per tres mil dos-cents agents. Com és tradició, per part de la Guàrdia Urbana també hi haurà un equip que participarà en la Cursa de la Diagonal, un total de seixanta-quatre agents.
Una cursa amable i el repte de fer un bon crono
El recorregut de la prova, i el perfil que dibuixa, és un al·licient afegit, donat que amb un predomini del pendent des del quilòmetre 0 al 10, afavoreix els corredors que busquen superar la seva marca personal. Aquesta característica és coneguda entre els runners de Barcelona. Així, la Cursa aconsegueix reunir famílies senceres gràcies a aquest perfil, que anima a buscar un bon crono. La Cursa, però, s’ha de córrer amb un temps màxim d’una hora i quinze minuts.
Presentació de la Cursa Diagonal DiR Guàrdia Urbana 2022
Els ambaixadors de la 8a Cursa Diagonal
La llista d'ambaixadors és variada, com la mateixa Cursa, que té una ànima competitiva i una altra de cívica. Destaca la presència de migfondistes com Nacho Caceres (@coach.nacho) i cares populars de l'espectacle. És el cas d’Octavi Pujades (@octavipujades), Candela Anton (@candeliousfang) o Ivan Labanda (@Ivanlabanda), entre d'altres.
Com em puc inscriure?
Les inscripcions es podran fer fins al dimecres 25 de maig a www.cursadiagonal.dir.cat. Al febrer el preu va arrencar amb una oferta de sortida de 5 i 7€ i ara es situa en els 13 i 15€, en funció dels usuaris del DiR i el públic en general.
Pel que fa a la preparació de la Cursa, el dissabte 21 de maig el migfondista Nacho Caceres i Eric Domingo, dirigiran una sessió d'entrenament especialitzat que estarà oberta a tots els runners que hi vulguin participar (les inscripcions a l’entrenament es poden fer a www.online.dir.cat). Serà una sessió a mida. Es farà al parc del Fòrum amb el suport de Hyundai, que des d'aquest any 2022 és cotxe oficial i patrocinador principal de la Cursa de la Diagonal DiR Guardia Urbana.