Les oficines de Correos de tot Espanya ja presten els serveis d'ingrés i retirada d'efectiu per als clients del Banco Santander. Un servei de retirada i ingrés d'efectiu en els 4.675 punts d'atenció al ciutadà de Correos i de repartiment de diners en efectiu a domicili en qualsevol punt d'Espanya, que adquireix especial rellevància a les zones rurals on no hi ha sucursals bancàries.
El servei Correos Cash, de Correos i Banco Santander permet que totes les persones, sense importar el lloc en el qual visquin, puguin accedir als serveis financers de primera necessitat.
El seu objectiu és que totes les persones, amb independència de la llar en la qual resideixin, puguin accedir i gaudir de serveis financers bàsics sense haver de desplaçar-se de la seva localitat. Una targeta bancària de Banco Santander i el DNI és tot el que necessiten els clients de l'entitat bancària per realitzar els serveis de retirada i ingrés d'efectiu en les oficines de Correos.
Correos està estudiant la instal·lació d'un nombre de caixers encara per determinar en zones rurals, en localitats que no disposen de cap oficina bancària, però sí que compten amb algun punt d'atenció de Correos. D'aquesta manera, l'empresa continua avançant en la seva línia estratègica d'apropar els seus serveis als ciutadans i oferir-los noves prestacions que facilitin el seu dia a dia.
Aquesta opció apareix integrada en l'app del banc per a aquells clients que la utilitzin. L'operació serà gratuïta per als clients del banc (dues operacions per mes).
Amb aquest acord, la nova instal·lació de caixers automàtics en 109 oficines, els ciutadans i empreses seguiran beneficiant-se de la capil·laritat de la xarxa d'oficines de Correos, que es configura com un element rellevant en la cohesió territorial i el desenvolupament econòmic de país, tant en àmbit urbà com en les zones rurals d'Espanya.
Correos està accelerant els treballs encaminats a digitalitzar els 2.295 punts d'atenció al públic de què disposa en zones rurals de tot el país, amb l'objectiu de facilitar la prestació de serveis públics bàsics a la ciutadania en igualtat de condicions que a les zones més poblades.
Aquests punts d'atenció al client són atesos per la plantilla de repartiment rural durant determinades hores del dia, en dependència d'una oficina informatitzada. Quan es conclogui la seva total digitalització, tindran accés directe als sistemes de Correos i podran completar operacions que, fins ara, quedaven supeditades a la seva posterior gravació en les oficines de referència.
Correos està treballant perquè totes les carteres i carters rurals d'Espanya puguin oferir en el domicili molts dels serveis que es presten a les oficines, gràcies als dispositius electrònics portàtils (PDA) amb què compta el personal de repartiment. La previsió és que abans que finalitzi l'any, la plantilla de 6.400 persones que treballen en el repartiment rural puguin oferir en el mateix domicili molts dels serveis que fins ara només es prestaven a les oficines de la botiga en línia de Correos