No hi ha cosa més necessària per l’ésser humà que trobar la fragància perfecta. Potser hem de començar a reconèixer que ens encanta olorar bé perquè es noti que som persones netes i polides i reivindicar que el nostre senyal d’identitat no es defineix pel color dels nostres ulls, sinó per la olor de les nostres camises. Ara que no ens escolta ningú: quantes vegades us heu olorat la màniga dissimuladament per assegurar-vos que es nota la bugada d’ahir al vespre? O quantes heu destapat el detergent abans de triar quin us quedeu?
Davant el dubte, escollir Detersolín és garantia d’èxit. Flaires a part, aquesta marca de detergents de Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès) ha trobat la barreja perfecta entre producte estrella i sostenibilitat. No són nouvinguts: a les seves esquenes habiten 40 anys d’experiència i la responsabilitat de ser pioners en la introducció de detergent líquid al mercat. La seva gran aposta ha estat posar el medi ambient al centre. Han eliminat els fosfonats i els micro plàstics dels seus articles (substàncies que perjudiquen el medi aquàtic) i han impulsat un nou pack fet de plàstics 100% reciclables; abans d’acabar l’any, a més, preveuen que el 50% dels envasos estiguin fets amb plàstic reciclat.
En contra del malbaratament d’aigua
Ets dels qui pensa que l’aigua és un recurs il·limitat? A diferència del que molta gent pensa, no ho és; tot i que el 70% de la superfície de la Terra és aigua, només el 3% és dolça i de consum. I què fa aquesta marca catalana per reduir l’ús d’aigua i lluitar contra el seu malbaratament? Doncs utilitzar fórmules concentrades per dur a terme la producció. Hem de tenir en compte que només la mitjana espanyola d'aigua utilitzada per persona és d'entre 130 i 150 litres per dia, molt més del que recomana l'Organització Mundial de la Salut. Arribats a aquest punt, buscar alternatives conscienciades amb el planeta és indispensable i la marca ho sap. El seu compromís amb el consum ètic i responsable també ha fet que estiguin començant a introduir una nova gama amb certificació ecològica per la cura de la roba i la neteja de la llar.
Proximitat per acostar-se a la gent
El 100% dels detergents de Detersolín es fabrica a les seves instal·lacions de l’Alt Penedès, on hi treballen més de 200 persones – la gran majoria també residents a la comarca. No només això: gran part dels proveïdors també són empreses comarcals o de la demarcació de Barcelona.
Que la fabricació dels productes sigui autòctona no només permet reduir l’impacte mediambiental (perquè hi ha menys transport i menys cadena de distribució) sinó que també ajuda a construir vincles de confiança més efectius que fan incrementar la reputació de la marca. Aquests detergents poden trobar-se en supermercats de la talla de Bon Preu-Esclat, Condis, Sorli, Alcampo, Clarel, Consum, Caprabo o Carrefour; en un context de competència digital ferotge, la proximitat és (i ha de ser) el gran afegit per fer front a les grans cadenes – i també per generar llocs de treball locals.
Detersolín conjura una sèrie de valors i treballa amb coherència per què tot l'engranatge funcioni. Posa a la palestra la importància de tenir una bona cura de la roba perquè no perdi qualitat, clar, però per damunt de tot reforça la revolucionària idea que només podrem vestir-nos si tenim un entorn on fer-ho. Un gra de sorra que té forma de caixa de detergent.