Els assistents virtuals de veu estan revolucionant l’atenció al client i, entre ells, se’n destaca Alexa, desenvolupada per la multinacional americana d’Amazon. Vols que et posin música, et llegeixin un llibre o que t’informin del temps que farà demà? Ara, amb Alexa, mitjançant l’activació de diferents funcionalitats o skills, és possible demanar-li tot això mitjançant la veu.
Noves funcionalitats que et permetran conèixer millor el teu consum energètic
Amb la nova funcionalitat o skill d’Endesa, ara ja és possible preguntar-li a Alexa pel teu consum d’energia des de qualsevol indret. Aquesta nova opció, et permetrà tenir més a prop que mai, l’assessorament energètic personalitzat que et permetrà estalviar en les teves factures. L’únic que es necessita per poder-hi tenir accés és ser client de la companyia i tenir algun dels diferents models d’altaveus inalàmbrics d’Amazon Echo.
Jorge Honorio Domínguez González, responsable de gestió de Partners, Tecnologia i Innovació d’Endesa, afirma que “Alexa va més enllà i aporta un plus que, fins ara, els assistents virtuals no podien donar-nos. El primer i més rellevant és que Alexa té forma i per fi aconsegueix sortir dels nostres telèfons per estar present a les nostres llars, fent que pugui ser activat des de qualsevol lloc de casa simplement amb la veu. En segon lloc, Alexa t’ofereix la possibilitat d’integrar skills que et permetran accedir a la teva àrea personal per realitzar consultes o gestions amb la veu”.
Pel que fa a les funcionalitats i als límits de l’aplicació, el mateix responsable explica que “no ens posem cap límit ni cap barrera de fins a on podrem arribar amb la nostra estratègia de desenvolupament de models d’atenció a través d’assistents virtuals”. Honorio Domínguez explica que “amb aquesta tecnologia, el client gestionarà d’una forma més eficient el seu consum energètic i podrà establir paràmetres de comportament que permetin i li facilitin la presa de decisions a la seva llar”.
Què pots preguntar-li a Alexa?
Per tal de consultar el teu consum energètic i tenir present les factures que t’arribaran a finals de mes, amb aquesta opció, pots fer-li les següents preguntes per saber amb total exactitud l’estat del teu consum i solucionar els dubtes que puguis tenir.
La skill d’Endesa és ràpida i fàcil d’utilitzar, recorda sempre de dir-li: “Alexa, obre Endesa”
- Hi ha alguna nova tarifa que pugui adaptar-se al meu perfil de consum i així, ajudar-me a estalviar?
- Està pagada la meva última factura?
- He gastat més en llum que el mes anterior?
- He gastat més en calefacció que el mes anterior?
- Quan he pagat per la meva última factura?
- Necessito contactar amb Endesa
Alguns exemples d’unes possibles converses amb l’Alexa, podrien ser les següents:
- Usuari: Diga’m els quilowatts que he consumit al meu rebut
- Alexa: El consum de la teva última factura d’electricitat és de 151 quilowatts. Necessites més dades d’aquesta factura o tens una altra consulta?
- Usuari: Voldria la informació sobre la meva última factura de gas
- Alexa: Tens dues factures a Saragossa. La primera té un import de 77’02€ i correspon a l’Alcalde Ramon Sainz de Varanda, la segona té un import de 32’62€ i correspon a la de San Juan de la Cruz. Vols més informació sobre la primera o segona factura?
- Usuari: Voldria parlar amb una persona d’Endesa
- Alexa: Si busques un número de telèfon d’atenció o contractació pots trucar al 800 760 909. Si és per averia pots accedir a la nostra web, Endesa clients i buscar el número de telèfon associat a la teva província.
Jorge Honorio Domínguez González afirma que de cara al futur, “treballarem per consolidar i reforçar la funcionalitat que hem creat. Tenim un roadmap molt ambiciós en el que l’objectiu és que el client arribi a utilitzar Alexa, al mateix nivell de gestió que té en aquests moments quan opera a la nostra pàgina web o a través de la nostra app”.