El Reial Cercle Artístic de Barcelona fa l’any que ve 140 anys, i Josep Fèlix Bentz, el seu president, intueix una lenta recuperació que potser obliga a replantejar part de les activitats previstes, tot i que mantenen una data que serà important per una entitat degana a Barcelona. La seu del Palau Pignatelli s’ha renovat els darrers anys, amb una inversió important, i per l’entitat és fonamental “mantenir les relacions i les activitats amb els socis”.
Segons Bentz, el sector dels ateneus i centres culturals “es veurà molt afectat per la crisi”, tot i que creu que en basar-se en la permanència de persones que no només són usuaris, sino que formen part de la massa social d’una entitat, podrà subsistir i replantejar les activitats. En el seu cas, han hagut de suspendre “totes les activitats que fins ara hi havia al Cercle: cinema, concerts, assajos de l’Orquesta pròpia que tenim, classes d’art, conferències i exposicions”. Per això diu que “cal veure el cost econòmic i social que tindrà” la pandèmia en el sector cultural.
Fèlix Bentz ha estat un dels revulsius de la renovació del Cercle els darrers anys i es congratula d’haver fet les previsions adequades, ja que “el Cercle té connectivitat a Internet a totes les plantes, i la seva renovació es va plantejar en clau tecnològica, amb el que avui podem fer qualsevol activitat cultural i transmetre-la en streaming al moment”, i això els converteix en un dels ateneus més ben adequats a la tecnologia actual. “L’aposta que es va fer fa tres anys per la tecnologia ha estat molt positiva”.
És partidari de treballar conjuntament amb les administracions per incrementar els pressupostos públics de cultura, dedicats a entitats i col·lectius, tot i que també confia en la relació amb el món empresarial. Finalment i quant als Premis Talent, Bentz anima a tots els artistes a presentar-se en aquests “moments en que la creativitat aflora per culpa del confinament”.
La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.