Barcelona va acollir ahir la final de la Negroni Challenge, una competició per a bartenders organitzada per Campari –la icònica beguda italiana de color vermell– a fi de trobar i premiar el 'Millor Negroni d'Espanya el 2022', que segons Drinks International 2022 és el còctel més consumit del món. Giorgio Zannini, de Royal Hideaway Corales (Tenerife), ha resultat el guanyador després de ser escollit per un jurat especialitzat.

A mitjans d'agost, a través de la Negroni Challenge, Campari va fer una crida a tots els bars i restaurants interessats en aconseguir el premi 'Millor Negroni d'Espanya' a enviar una foto original de la seva proposta particular de Negroni. D'entre 100 establiments del sector de l'hostaleria que van presentar la seva versió d'aquest emblemàtic còctel, el jurat va seleccionar 10 candidats per a la final, que van elaborar en directe la seva versió del Negroni ahir a l'Hotel Casa Bonay de Barcelona perquè el jurat el degustés i elegís el guanyador.

Giorgio Zannini, de Royal Hideaway Corales (Tenerife), ha aconseguit el premi de la Negroni Challenge: "The Negroni Journey", un viatge al Camparino in Galleria de Milà −que figura en la llista World's 50 Best Bar 2021− per recórrer la meca de l'aperitiu italià amb un programa immersiu al món de Campari i la llegenda del Negroni. A més, degut a l'alt nivell d'aquesta edició, el jurat ha decidit premiar dos bartenders més donant-los l'oportunitat d'acompanyar Zannini a Milà. Aquests són Anxo Vila, de Salmon Guru (Madrid), i Gabriele Armani, de Paradiso (Barcelona).

Igualment, tots els finalistes van poder endinsar-se al món de Campari de la mà de l'equip del Camparino in Galleria de Milà. Aquests van ser: Gabriele Armani, Paradiso (Barcelona); Diego Baud, Hotel Arts (Barcelona); José Berbel, Only You Hotel (Màlaga); Aleix Ferragud, Varsòvia (València); Sibel Luzi, Mandarin Oriental (Barcelona); Cristian Martínez, Majestic Premium Bar (Lleó); Biel Ramón Mari, Terrassa 360 (Mallorca); Anxo Vila, Salmon Guru (Madrid); Roman Vila, Bad Company 1920 (Madrid); Giorgio Zannini, Royal Hideaway Corales (Tenerife).

Setembre, el mes del Negroni

La final de la Negroni Challenge s'ha celebrat en una setmana emblemàtica per a Campari, que torna a patrocinar la cita més esperada per als amants del Negroni: la 10a edició de la Negroni Week, organitzada per Imbibe Magazine. La Negroni Week, que va començar dilluns 12 de setembre i dura fins al 18 del mateix mes, té per objectiu unir el món per una bona causa: recaptar fons per a iniciatives socials. Aquest any compta a Espanya amb la participació de més de 240 establiments hotelers, que destinaran una part de la recaptació total dels còctels Negroni que serveixin durant aquesta setmana a l'organització benèfica Slow Food.