Del 24 al 27 de maig, Graphispag, el Saló Internacional de la indústria gràfica i la comunicació visual, mostrarà l'última tecnologia gràfica, tintes, acabats i materials per imprimir tot tipus de productes gràfics sostenibles, personalitzats i de més valor afegit. El saló que se celebra al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona juntament amb la fira d’envàs i embalatge Hispack posarà el focus en la innovació en processos i aplicacions com la principal palanca que ajudarà a rellançar la demanda d'impressió, minvada a causa de la pandèmia i els canvis d'hàbits de consum vinculats a una major digitalització de la comunicació.
Xavier Armengou, president del comitè organitzador de Graphispag, es mostra convençut que la fira "crearà el punt de trobada comercial, relacional i formatiu que en aquests moments necessita la indústria de la impressió per impulsar amb eficàcia la seva activitat, rendibilitat i negoci en un nou context que vol deixar enrere els efectes de la pandèmia".
Amb aquest objectiu, Graphispag convoca enguany professionals de les empreses de serveis gràfics i d'altres sectors amb necessitats d'impressió a descobrir noves aplicacions amb les quals actualitzar, diversificar o reinventar el seu catàleg de productes impresos. Aprofitarà les sinergies amb el packaging i les etiquetes, dues de les especialitats gràfiques que més creixen, perquè el públic visitant accedeixi a la major oferta comercial del moment, compartida en bona part amb Hispack. La personalització, el color, la sostenibilitat, la digitalització de processos i els acabats impactants per crear productes impresos de més valor i marge seran protagonistes.
El sector gràfic i la impressió trobarà 300 expositors del seu interès repartits entre Graphispag i HispacK
Oferta en dos salons
Enguany l'oferta comercial d'interès per al sector gràfic i la impressió estarà al voltant de 300 empreses i quedarà repartida entre Graphispag i Hispack, podent el visitant accedir a ambdues fires amb el mateix passi. Així, pròpiament Graphispag ocuparà el pavelló 1 del recinte firal de Gran Via amb 85 empreses de maquinària i tecnologia d'impressió, acabats, enquadernació i transformació, així com suports i consumibles. Mentre que dins d’Hispack -que omple altres dos pavellons amb 600 empreses- n’hi haurà unes 200 companyies de materials, equips d’etiquetatge, codificació i marcatge industrial, Publicitat al Lloc de Venda (PLV), impressió flexogràfica, packaging i estoigs premium, etiquetes, envasos i embalatges per a diversos sectors, així com solucions de packaging industrial i per a ecommerce.
Gràcies a aquesta connexió amb Hispack, Graphispag facilitarà a marques fabricants de diferents sectors industrials i de consum i a impressors d'envasos, embalatges, etiquetes i PLV conèixer des d'equips d'impressió digital per a tirades curtes i personalització de packaging, fins a nous dissenys, formes i acabats per destacar en el lineal; prototipatge d'envasos; incorporació de sensors impresos per aconseguir embalatges i etiquetes intel·ligents o sistemes d'antifalsificació, entre d'altres.
Però no només el packaging s'imprimeix a Graphispag. El saló barceloní també mostrarà tecnologia i solucions gràfiques específiques per a altres sectors amb necessitats d’impressió com ara el món editorial, el disseny, la publicitat, la impressió comercial i promocional, el retail, la decoració i interiorisme, la impressió tèxtil o sectors industrials com l'automoció, la ceràmica o el moble, entre d'altres.
Com a complement de la seva oferta comercial, Graphispag 2022 ha estructurat les seves activitats entorn de dos espais: 'Diàlegs', amb conferències i taules rodones sobre tecnologia, aplicacions gràfiques i gestió empresarial, i 'Impressions', una exposició central de productes gràfics acabats, que destaquen per la seva innovació. Paral·lelament, el saló posa a l'abast dels seus visitants altres esdeveniments organitzats per entitats i empreses del sector i la possibilitat d'assistir també a les conferències i activitats d'Hispack.
L'espai 'Diàlegs' acull 30 conferències sobre tecnologia gràfica, sostenibilitat o innovació i lideratge empresarial
Sostenibilitat, innovació i motivació
A l’espai “Diàlegs” Graphispag inclou diferents propostes formatives perquè el sector de la impressió pugui actualitzar coneixements per innovar els seus processos, millorar els productes gràfics i fer créixer, alhora, la resiliència i rendibilitat dels seus negocis. La fira proposa prop de 30 conferències i taules rodones amb la participació de més de 50 ponents.
De la mà d'empreses subministradores de tecnologia i materials i impressors es debatran les principals tendències que impacten en l' activitat del sector gràfic: la sostenibilitat, la transformació digital i la personalització. Igualment es parlarà de noves aplicacions gràfiques específiques per a la impressió tèxtil, el packaging, el món editorial, la publicitat o el gran format.
Al mateix temps, per impulsar la confiança i la productivitat de les empreses i professionals del sector per afrontar els reptes del futur més immediat, hi haurà sessions sobre gestió empresarial, motivació i innovació. Destaquen les protagonitzades per Alex Rovira, expert en psicologia del lideratge i comportaments corporatius i autor de llibres d'èxit; Víctor Küppers, professor universitari, formador i escriptor reconegut per les seves xerrades sobre actitud, passió i entusiasme; i Jep Tarradas, consultor que parlarà d'innovació i col·laboració per al creixement empresarial.
La fira comptarà amb un showroom amb mostres d'impressions en packaging, etiquetes, gran format, PLV, editorial, comercial i retail
Fa temps que les arts gràfiques van saltar del paper a imprimir-ho pràcticament tot. Gairebé la meitat del que s'imprimeix a Europa es fa en altres suports diferents al paper. El futur del sector passa precisament per aquí, per proveir qualsevol solució d'impressió sobre qualsevol objecte o superfície i, si pot ser de forma personalitzada, millor.
És per això que Graphispag mostrarà les possibilitats tècniques i creatives de la impressió actual en un showroom denominat “Impressions” amb més de 100 aplicacions i productes gràfics acabats, aportats per expositors i impressors. Alguns exemples de les mostres exposades són: llibres impresos amb tintes fluorescents que permeten la seva visualització en condicions de poca llum, peces de les disfresses del carnaval de Tenerife impreses directament sobre el teixit, etiquetes en 3D, acabats que simulen materials com la fusta o el marbre, impressions amb textures i relleus sobre tota mena de mobiliari.