El primer tinent d’Alcalde de Barcelona avalua positivament la feina que s’ha fet aquests mesos des de l’Ajuntament “per parar el cop”, en la necessitat de “donar suport a les autoritats sanitàries i d’atenció a la població”, i a partir d’ara, començar a pensar “la reactivació de l’economia i fer front a les conseqüències socials que tindrà la pandèmia”.
Collboni també s’ha referit a que tot i que cal mantenir “els reptes d’aquest mandat que eren la sostenibilitat i la lluita contra les desigualtats, i hi havia uns pressupostos sanejats” també recull que “amb la pandèmia tot ha canviat, i necessitem un nou pacte de ciutat”. Respecte a les propostes que Barcelona ja ha realitzat explica que “s’han eliminat algunes taxes, hem habilitat un fons de 25 milions d’euros, hem fet un paquet d’ajut als autònoms i hem iniciat un seguit de propostes per aprofitar l’espai públic per a la restauració”.
El regidor confia en la capacitat resilient de Barcelona ja que “és una de les capitals digitals del sud d’Europa. Tot el que s’ha mogut a l'entorn del Mobile World Congress ara ho posem al servei del comerç”. I referma que “s’ha vist que la digitalització no és una opció, és una necessitat per ser competitius. La crisi té un factor de catalitzador de canvis i tenim empresaris, comerciants, restauradors, que estaran a l’alçada de la situació.”
Respecte al turisme, creu que prèviament ja hi havia “un debat de la necessitat de teir un turisme de qualitat, respectuós amb el destí i que aporti valor. Aquells que feien un discrus turismofòbic veuran les conseqüències.” I es mostra confiat ja que “tenim l’oportunitat de repensar quina promoció del turisme farem, on anirem a buscar aquell turista respectuós amb el destí, interessat amb la cultura.”
Quant a la relació entre cultura i empresa, Collboni aposta per “fer de Barceloana un destí cultural europeu. La ciutat pot tenir una indústria cultural molt potent i poques vegades han tingut un tractament singular en la ciutat. Aquest mandat ho tenim.
Per finalitzar, i donant suport als Premis Talent Cambra, Collboni explica que a Barcelona “estem en tots els rankings internacionals d’atracció de talent. En base al talent creatiu hi ha un potencial cultural i econòmic molt important” i per això avança que es destinaran un conjunt de mesures a les indústries culturals, i que la ciutat estudia que els artistes puguin fer ús també de l’espai ciutadà.
La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.