El director general de difusió de la Generalitat de Catalunya, Miquel Gamisans, s’ha enfrontat aquests mesos al repte de liderar les comunicacions institucionals i atenció a la ciutadania del Govern. Explica que ha calgut “dividir la comunicació entre les de cada gabinet dels consellers i del Govern, i les campanyes d’informació per a la ciutadania”, tot amb una voluntat “d’endreçar la informació i fer servir els mitjans de comunicació i les xarxes socials”.

Entre les eines més emprades pel Govern ha calgut “targetitzar” els usuaris que havien de rebre les informacions, per a evitar la saturació de missatges. Per tant, i sobretot en xarxes socials, s’ha pogut discriminar a qui s’enviava un missatge concret. Gamisans ho exemplifica: “hem enviat informació de l’hora a la qual poden sortir els infants, a un col·lectiu de persones d’una edat compresa entre els estàndards del que poden ser els pares d’aquests infants”.

El director general de difusió treu pit quan explica que l’esforç per ser àgils, verificar la informació, i elaborar els continguts, ha donat resultat: “La Generalitat hem estat un dels primers dotze governs d’estat – tot i no ser un estat- en tenir una verificació de Telegram, com a actor que oferia informació verificada”.

Destaca que un dels màxims esforços ha estat al Departament de Salut, on s’ha “muntat una fàbrica de continguts per a la ciutadania, els professionals, els proveïdors. Calia ser ràpids, però també veraços”. I això perquè, segons Gamisans, “si no responiem nosaltres ràpidament, la ciutadania buscaria altres respostes, i moltes vegades pot trobar fake news, distorsions i informació no verificada”.

A més, Gamisans revela la disposició dels mitjans, que han contribuït amb el doble de càpsules i anuncis al total de la inversió en publicitat institucional aportada pel Govern, uns mitjans que ell considera “el nostre laboratori d’I+D, per saber com arribar al ciutadà i quina és la millor manera de fer-ho sense semblar un pegot o publicitat institucional”.

Finalment, en el cas dels mitjans, creu que “la fidelització dels oients o lectors ha de ser un canvi. Els subscritors aporten informació molt concreta dels seus hàbits de consum i això ha de poder facilitar la publicitat als mitjans”. I assegura que “qui tingui una bona comunitat fidelitzada té moltes més oportunitats de sobreviure”.

La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.