El Mercat de la Boqueria fa 180 anys enguany. Un aniversari que serà complicat de celebrar amb la situació de la Covid19 i el confinament. Així ho ha transmès el gerent del Mercat, Òscar Ubide, que ha lamentat algunes anul·lacions tot i que assegura que algunes activitats es podran realitzar després de l’estiu, algunes amb un component innovador que permeti visitants reals i virtuals a l’hora.
El confinament també ha servit per veure l’impacte que té del turisme a la ciutat. “La Boqueria ha fet bastant de mercat central de la ciutat, i ara per ara, veient les parades que s’han tancat o reformulat, podem dir que la meitat de les parades, en diferents opcions, viu de la ciutat, i l’altra meitat del turisme”. Segons Ubide, “qui mana al mercat és el client, i la Boqueria s’ha anat adaptant per ubicació i perfil de client durant els darrers anys”.
El gerent es mostra sorprès de la bona acollida del servei telefònic: “Hi ha molta gent gran, que viu al centre històric, que coneix la Boqueria, les parades, i que demana els talls tal com els vol”. També explica que el servei on-line i telefònic s’ha disparat aquests dies. El mercat ja disposava d’un servei on-line anterior, però que en aquests moments “de caixa o faixa”, s’ha demostrat que “es pot comprar un lluç per Internet, és factible, i el peix és el que més es ven”. També avalua les presentacions dels enviaments que es fan a casa, algunes “més semblants a productes de joieria”.
Respecte als Premis Talent Cambra considera que “les crisi són moments d’oportunitats. Calen noves propostes, noves idees, i aquesta és la part bona del desastre que estem vivint. Permetrà reinvertar-nos en tots els sectors”.
La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.