La substitució del món digital pel món analògic ha provocat l'aparició de noves professions. Però aquesta transformació laboral s’ha accelerat per l’esclat de la pandèmia de la covid-19. I ha derivat en una ampliació de la cartera de treballs que poden ser realitzats a distància i en una creixent demanda per determinats perfils professionals digitals.
Entre les múltiples ocupacions tecnològiques que han nascut arran de la digitalització del treball, destaquen els perfils laborals que es dediquen a l’anàlisi de dades, a l’experiència de l’usuari a internet i al posicionament SEO. Han esdevingut una peça clau en l'engranatge de qualsevol empresa competitiva.
La substitució del món digital pel món analògic ha provocat l'aparició de noves professions
Concretament, es tracta de treballs com ara data scientist, analista digital, especialista SEO i dissenyador UX. Certament, són perfils tan especialitzats i cabdals per al desenvolupament d'una empresa que les corporacions competeixen entre elles per fer-se amb els seus serveis. Consegüentment, aquest tipus de professions destaquen per sobre les altres per tenir més sortida laboral i un salari molt més elevat.
Doncs bé, ara Kschool ofereix formació en data scientist, analista digital, especialista SEO i dissenyador UX a la ciutat de Barcelona perquè et converteixis en un professional d'èxit. A més, gràcies a la seva borsa de treball, t'orienten perquè un cop hagis acabat els estudis puguis accedir al món laboral en les millors condicions.
Data Scientists
Els data scientists són una nova classe d'experts en dades analítiques i Big Data que tenen habilitats tècniques orientades a la resolució de problemes complexos. La matemàtica és gran part del seu treball, així com ho són, la programació, els mètodes estadístics i l'anàlisi de tendències. Treballen en tota mena de negocis i indústries, sobretot, aquelles que tenen una gran estructura de captació de dades i demografia, tot tenint com a treball, la posada en marxa de nous processos, la seva avaluació i la resolució de problemes de tota mena. Sens dubte, és un dels perfils més demandats per qualsevol empresa, ja que el camp del Big Data és a l’ordre del dia de qualsevol empresa.
El data scientist és un dels perfils més demandats per qualsevol empresa
Els ingents volums d'informació que es manegen actualment a través d’Internet requereixen perfils experts que sàpiguen manejar, analitzar, interpretar i exposar dades amb enfocament de negoci i estratègia. Gràcies a la metodologia pràctica del màster de data science de KSchool, basada en casos reals, aprendràs com treballa un data scientist de la mà dels millors professionals experts en el sector.
Felipe Fernández, exalumne del màster en data science de Kschool, explica que la seva experiència acadèmica ha estat molt profitosa. "He pogut aprendre de primera mà totes les eines de programació i coneixements de machine learning necessaris". No obstant això, afirma que el que més valora és la "mentalitat analítica amb orientació de negoci" que li han traslladat els professors. I ho rebla tot assegurant que "gràcies al màster he pogut aconseguir una feina en què em diverteixo cada dia". Informa’t del màster aquí.
Explicació del màster en data science/ Kschool
Analítica Digital
L'analista digital és el professional encarregat de dissenyar el pla de mesurament d’impacte digital d’una campanya de màrqueting. Així doncs, s’encarrega de recollir-ne les dades, analitzar-les i estudiar-ne l’eficàcia.
L'analista digital és el professional encarregat de dissenyar el pla de mesurament d’impacte digital d’una campanya de màrqueting
L'objectiu principal del màster d'analítica digital de Kschool és aconseguir que et converteixis en analista digital professional. Per fer-ho, el màster se centra a desenvolupar les capacitats principals que qualsevol analista ha de tenir: visió de negoci, habilitats tècniques, capacitat d'anàlisi i coneixements de l'entorn digital. Cada mòdul del màster és abordat de forma pràctica perquè aprenguis treballant i puguis començar a treballar com a analista digital professional en acabar el màster.
Diego Arranz, exalumne del màster d'analítica digital de Kschool, explica que es va apuntar al màster d'analítica digital perquè li va semblar un complement a la seva formació i desenvolupament professional. I assenyala que amb el màster d'analítica digital ha après una metodologia de treball i habilitats digitals. "El màster m'ha ajudat a reciclar-me professionalment i a prosperar", detalla. Aprèn més sobre el màster aquí.
Explicació del màster d'analítica digital/ Kschool
SEO-SEM Professional
El posicionament SEO té a veure amb l’optimització d'un lloc web en relació amb els motors de cerca. Així, el SEO forma part activa en les accions a prendre per donar a conèixer el lloc web d’una empresa. Doncs bé, un expert en SEO és l'encarregat de crear, coordinar i dur a terme aquelles estratègies de millora per oferir un millor contingut digital.
Alhora, el tècnic en SEO intenta millorar el posicionament d’un web als resultats de cerca. Kschool disposa d’un màster en en SEO-SEM Professional està dissenyat per assolir un coneixement complet i pràctic en posicionament web i campanyes de pagament per clic cercadors.
El tècnic en SEO intenta millorar el posicionament d’un web als resultats de cerca
El màster en SEO-SEM és considerat pels diferents professionals i agències que hi han passat com la porta d'entrada a una feina. Antics alumnes del màster ara treballen en agències com Flat101, HumanLevel, DigitasLBi, TribalWorldwide, MOV Marketing, BigMomo i moltes altres.
Ania Sáenz de Castillo, exestudiant del màster de SEO/SEM Professional de Kschool, explica que es va decidir a cursar el màster perquè volia seguir formant-se i perquè tenia molt bones referències de coneguts que l'havien estudiat. "Un màster molt complet i amb grans professionals", així defineix Sáenz de Castillo el màster. I respecte al món laboral, declara que "SEO-SEM és una especialitat dins del màrqueting digital cada vegada més sol·licitada i amb aquest màster surts perfectament preparat per encaixar al sector". Consulta tota la informació aquí.
Explicació del màster en SEO-SEM/ Kschool
UX/UI: Experiència d'usuari, usabilitat i disseny d'interfícies
Un dissenyador UX/UI es dedica a crear interfícies web que satisfacin les necessitats dels usuaris i els proporcionin una experiència intuïtiva i diferenciadora. Alhora, s’ocupen de simplificar els sistemes informàtics (aplicacions, pàgines web, programari, etc.) per als usuaris.
Els dissenyadors UX/ UI s’han convertit un rol decisiu per a una empresa amb presència digital. Així, en els últims anys la figura de l'expert en usabilitat i experiència d'usuari ha pres cada vegada més força com a element imprescindible de connexió entre el món del negoci i l'usuari. És per això que Kschool ha creat el màster UX/UI: Experiència d'Usuari, Usabilitat i Disseny d'Interfícies.
Un dissenyador UX/UI es dedica a crear interfícies web que satisfacin les necessitats dels usuaris
Amb aquest màster, aprendràs a identificar els factors que impedeixen que un producte estigui ben definit. També et posaràs en el lloc dels usuaris, i ajudaràs a dissenyar solucions, comunicar-les i defensar-les, tenint en compte l'estratègia de negoci de cada empresa.
Amb tot, per ajudar-te a consolidar i posar en pràctica tot el coneixement que adquireixis a les classes, treballaràs en equip sobre reptes i activitats que et podries trobar a l'àmbit laboral i que et prepararan per a la teva nova vida com a UX. Coneix aquest màster aquí.
Entrevista a Maite Antolin, exalumne del màster de disseny UX de Kschool/ Kschool