“Les companyies que siguin capaces d’atraure talent digital seran les guanyadores”. Això mateix preveu el Senior Managing Director d’Accenture, Raimon Miret, que considera que si alguna cosa està evidenciant la crisi del coronavirus és “la importància de les feines digitals”. La seva empresa és una de les més importants del món en l'àmbit de la consultoria i els serveis de tecnologia, i dona feina a gairebé mig milió de persones. “Som uns privilegiats, perquè som un dels sectors que tenim més feina que abans”, assenyala fent referència al fet que la seva feina sempre ha estat bastant digital: “Inclús ens hem adonat que els nostres consultors són més productius treballant de manera remota que no pas presencial”.
Els seus clients són grans multinacionals del sector del consum com Nestlé, Unilever o Henkel, les quals acostumen a vendre els seus productes a través de l’àmbit del retail (comerç minorista). Tanmateix, amb les restriccions d’accés als comerços que imposa la pandèmia, Miret considera que les botigues estan en risc de desaparèixer: “Les grans companyies de consum, que generalment no tenen tendes pròpies, estan començant a plantejar-se ‘canibalitzar’ el sector del retail”. Un plantejament que, si es fes realitat, podria crear “certes tensions” amb els canals estàndards de comercialització.
El fet que les companyies se saltin el canal del retail farà que coneguin molt millor els seus clients. Això pot ser una oportunitat perquè “les empreses comencin a treballar més amb dades i sorgeixin altres tipus de feines”. Per exemple, la figura del ‘data scientist’ (el científic de dades), un dels perfils més buscats per les empreses, segons Miret: “Les dades no signifiquen coneixement, són informació. Es requereix gent capaç d’estudiar-les i de buscar-hi tendències. Es crearà tot un món al voltant que generarà un talent diferencial”.
Aquest talent, de fet, està cridat a jugar un paper molt rellevant en la transformació que implicarà la pandèmia. “Les companyies capaces d’atraure el talent digital seran les guanyadores”, destaca Miret, que adverteix que aquest canvi ens afectarà a tots d’alguna manera: “Qualsevol persona que pensi que la feina que farà després de la crisi és la mateixa que feia abans, s’equivoca”. Un avís del que ens podem trobar en la denominada nova normalitat o, tal i com prefereix Miret, la never normal: “Res no serà igual que abans”.
La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.