Ricard Font, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), extreu com a lliçó de l’actual crisi sanitària haver mantingut operatiu el servei en les diverses fases del confinament gràcies a haver posat tecnològicament al dia la companyia. “Això és més important que mai”. Cita com exemples el teletreball, mantenir la gestió de la companyia, ajustar l’oferta del servei, passar de pagar a no pagar en dos dies, aplicar les mesures de les autoritats sanitàries i d’Interior, i tot una feina d’informació als usuaris a través de la web, apps i xarxes socials. “Tot això no hauria estat possible”.
“Des de FGC havíem posat un esforç molt important en la digitalització i amb aquesta crisi s’ha vist que era imprescindible. Estar preparats ens ha permès reaccionar ràpid”.
Per respondre a la incògnita de “com serà la nova normalitat en el nostre espai físic fins que no tinguem una vacuna?”, els directius de FGC han tingut un contacte intens amb companyies de Metro de la resta de l’Estat, però també d’Hong Kong, que va viure el SARS els anys 2000, i de Tòquio i Singapur que han viscut l’inici de la pandèmia, el pic, el retorn i un cert rebrot.
Quan acabi el confinament progressiu, Ricard Font tem que l’usuari tingui por i opti pel vehicle privat, com s’està veient en aquests primers dies de retorn parcial al treball. “Hi ha uns vasos comunicants per la reentrada: Podríem trobar-nos que per evitar el contagi estiguéssim promovent un increment de la contaminació a l’àrea de Barcelona, que vol dir també perjudicar la salut”. Però, en sentit contrari, “si hem de mantenir l’ocupació del 33 per cent difícilment podrem donar el servei de transport públic en una situació de normalitat”.
La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.