El gegant xinès del comerç electrònic Alibaba, companyia propietària d'AliExpress, ha tancat el seu festival de compres amb motiu del Dia del Solter amb una facturació de 530.400 milions de yuans (73.740 milions d'euros). Una xifra que suposa un increment del 8,5% respecte de les dades registrades durant l'any anterior. Igual que l'any 2020, el festival de compres de l'empresa xinesa s'ha allargat durant onze dies, tot i que abans el període de compres únicament tenia lloc el mateix 11 de novembre.
"En aquest 11 de novembre hem aconseguit un creixement constant i de qualitat que és fidel reflex de la dinàmica de consum de l'economia xinesa", ha indicat el vicepresident d'Alibaba, Yang Guang. Durant el festival de consum de 2021 han participat 290.000 marques, una xifra rècord. Aquesta quantitat és prou superior a les 250.000 de 2020, les 200.000 de 2019 i les 180.000 de 2018. A més, es van registrar més de 900 milions de consumidors.
L'11 de novembre
El festival de compres del Dia del Solter, que se celebra a la Xina cada 11 de novembre en contraposició a Sant Valentí, representa l'esdeveniment més gros de compres en línia, superant el volum de vendes mitjançant internet de fenòmens consumistes occidentals com el Black Friday i el Cyber Monday. L'esdeveniment que els xinesos coneixen com l'11.11 va començar l'any 2009 amb 27 participants de mercat com un esdeveniment perquè clients i comerciants de Tmall.com es conscienciessin sobre el comerç en línia.