La bandera del capitalisme que marca els Estats Units també es veu en els petits exemples o derivades que dona la pandèmia. La marca de dònuts Krispy Kreme ha guanyat popularitat en els darrers dies perquè ha anunciat que des d'ahir, reparteix un dònuts a cada ciutadà americà que s'hagi vacunat. La campanya destaca que els ofereixen de "forma gratuïta".
La targeta ha de mostrar una o dues injeccions de qualsevol de les vacunes contra la Covid-19 per ser vàlid i ha de canviar-se sempre en una botiga física. A més, no es necessita comprar res més a canvi. També ofereix als seus empleats un incentiu per a vacunar-se amb quatre hores de temps lliure remunerat perquè puguin anar a posar-se la injecció.
"Vaig venir directament a Krispy Kreme després de conèixer la notícia", declara Tae Kim, de 32 anys a l'agència Reuters. Kim no va perdre el temps i es va dirigir a la botiga més propera que té a Los Àngeles just després de vacunar-se. Els dònuts es repartiran sense interrupcions fins l'any que ve però no han evitat la crítica. Des de twitter, molt adverteixen de la frivolitat de Krispy Kreme i alerten dels sucres i concentrats que porten els seus productes.
Lligat a la Covid-19, aquesta empresa ja va repartir 30 milions de dònuts l'any passat per altres causes i asseguren que tenen marge per fabricar-ne tants com vulguin: "Som feliços perquè volem que la gent faci vida normal".
I consideren que la vacuna "és la recompensa" a tot aquest darrer any d'esforços però els seus dònuts "el copet d'esquena" que a tots ens fa falta.