"Va ser a l'hivern del 2020, quan els ulls de tot el país estaven posats en nosaltres. Acabava de fer vint-i-dos anys i estudiava enginyeria quan va arribar la segona onada", explica un home gran vestit de veterà de guerra. Així comença un dels anuncis que el govern alemany ha posat en marxa per potenciar que els joves del país es quedin a casa durant la pandèmia. Sota el títol Herois del sofà, el primer de la sèrie detalla com un veterà, quan era jove, es va quedar a casa per prevenir l'expansió del coronavirus.
"A aquesta edat, volíem anar de festa, estudiar, conèixer gent, anar a prendre una copa amb els amics... Tot i això, el destí tenia diferents plans per a nosaltres".
L'anunci té fins a tres versions diferents, amb un toc d'humor que busquen promoure el mateix missatge, que els joves no surtin de casa.
Alemanya va començar un confinament per intentar detenir un augment de casos tancant restaurants, bars, cinemes i gimnasos i també prohibint els viatges que no fossin estrictament necessaris.