El primer ministre d'Israel, Benjamin Netanyahu, ha regalat un buscapersones d'or al president dels Estats Units, Donald Trump, com a record de la seva trobada a Washington. El gest de l’hebreu simbolitza l'operatiu dissenyat per la Intel·ligència d'Israel que al setembre va aconseguir fer esclatar simultàniament centenars de dispositius de comunicació —buscapersones i walkie-talkies—, deixant un balanç de 40 morts i més de 3.500 ferits. Les autoritats israelianes han adjuntat una imatge del regal, un buscapersones d'or incrustat en un disc de fusta i amb una placa daurada que diu: “Al president Donald J. Trump, el nostre millor amic i millor aliat. Primer ministre Benjamin Netanyahu.
ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביפר מוזהב במפגש הפסגה המוצלח בוושינגטון.
— ראש ממשלת ישראל (@IsraeliPM_heb) February 6, 2025
הביפר מסמל את החלטת רה"מ שהובילה למהפך במלחמה ואת נקודת הפתיחה לשבירת רוחו של ארגון הטרור חיזבאללה.
מבצע אסטרטגי זה מבטא את העוצמה, העליונות הטכנולוגית והתחבולה של ישראל נגד אויביה pic.twitter.com/DBtPqWthPs
En la piulada a la xarxa social X, l’oficina de Netanyahu assegura que “el buscapersones simbolitza la decisió del primer ministre que va conduir a un canvi a la guerra i el punt de partida per trencar l'esperit de l'organització terrorista Hezbollah”. “Aquesta operació estratègica demostra el poder d'Israel, la seva superioritat tecnològica i la seva astúcia contra els seus enemics", ha asseverat l’autoritat israeliana.
L’operatiu va ser el pas previ als atacs que l’exèrcit d’Israel va executar contra Hezbollah a tot el territori del Líban, principalment a la capital, Beirut, i al sud del país. Aquests atacs van deixar al voltant de 4.000 morts, inclòs el líder de l’organització, Hassan Nasrallah. L’ofensiva va ser la resposta dels hebreus al llançament de míssils a través de la frontera per part de Hezbollah com a senyal de suport a la causa palestina després dels atacs de Hamàs del 7 d'octubre del 2023. Israel i Hezbollah van arribar a un acord d'alto el foc a finals de l'any 2024.