A Carrefour es cuiden molt dels seus clients i sobretot de les seves butxaques. I així ho demostra un canvi que durà a terme la multinacional francesa i que suposarà un malbaratament molt menor dels aliments. Una iniciativa que va posar en marxa Danone i que tot apunta que seguiran moltes altres marques.
Segons va anunciar a través de Twitter Alexandre de Palmas, director executiu de Carrefour Espanya, la distribuïdora francesa deixarà d'estampar la data de caducitat en molts dels seus productes i la substituirà per la data de consum preferent. Un canvi a tenir molt en compte que disminuirà la quantitat de productes que rebutgem i que està en bon estat.
Carrefour canvia la data de caducitat per la de consum preferent
Val a dir que la diferència entre ambdues és que en la data de caducitat s'indica fins a quin dia podem consumir el producte, mentre que la segona es refereix al moment en el qual el producte en qüestió comença a perdre les seves propietats, però que encara és comestible, sa i sense risc microbiològic, malgrat que pugui presentar un sabor més ranci o un color una mica diferent. Així evitarem tirar iogurts que considerem caducats però que encara són consumibles. Evidentment no hem de prendre'ls tres mesos després d'aquesta data, però si han passat tres dies no passa absolutament res. Són productes que la OCU té en compte com de llarga conservació.
Carrefour també millora la fórmula dels iogurts i els fa més saludables
Carrefour ha fet això amb els iogurts de marca pròpia i pretén aplicar-lo fins i tot en 140 durant el proper any. Però aquest no és l'únic canvi que trobarem als iogurts de Carrefour.
La distribuïdora també ha modificat els envasos dels iogurts, oferint una millora en la informació nutricional. Mentre que també ha evolucionat la recepta, rebaixant el nivell de sucres afegits, colorants, conservants o aromes artificials.