Les cadenes són un element imprescindible al món de la joieria. Les baules s'han convertit, al llarg de la història, en l'element principal de collarets, braçalets i arracades. A més, també s'han convertit en la peça principal de bosses, sabates i cinturons; sent aquests últims un dels elements més buscats en l'estilisme dels 90. Ara, després de tres dècades, els cinturons de cadena han tornat per convertir-se en l'estrella de la temporada, demostrant una vegada més que les tendències sempre tornen.

Aquests cinturons van ser els més buscats durant els 90 i principis dels 2000 i firmes com Chanel i Versace van aconseguir crear una marca d'identitat en els looks icònics de supermodels de l'època com a Maca Evangelista i Penny Lancaster. Revivint els anys daurats d'aquest icònic accessori, la firma Mango ha creat un cinturó de cadena que podria passar perfectament amb una peça d'alta joieria, però amb un preu totalment assequible.

Cadena de Mango

Es tracta d'un cinturó de cadena metàl·lica de 90% ferro i 10% zinc en color plata amb tancament tipus mosquetó de la col·lecció de festa i cerimònia de la firma catalana. A més, aquest cinturó compta amb cinc papallones metàl·liques amb detalls en vidres d'inspiració Swarovski, un element dels 90, ja que aquest detall es podia trobar en joieria, bosses, estampats i accessoris per al cabell durant aquesta època. A les passarel·les, aquest accessori ha liderat les desfilades de marques com Chanel, Michael Kors i Celine. No obstant això, aquest cinturó de Mango no té res a envejar als d'alta costura, ja que compleix tots els elements necessaris per convertir-se en el més buscat de la temporada, ja que també s'ha deixat veure en els looks més estilosos del street style internacional.

Els experts en moda i estilisme han assenyalat que aquest tipus de cinturó encaixa a la perfecció amb una gran quantitat de peces i estils, des dels clàssics looks noventeros amb uns pantalons texans de tall wide leg o mom jeans, samarretes bàsiques i sabatilles esportives o per sobre de vestit per aportar un element distintiu a la peça, tal com ho vam poder veure en els looks històrics de la sèrie de Netflix, Bridgerton, ambientada en l'Era de la Regència al segle XIX, on es va imposar la moda neoclàssica composta per cinturons joia, fermalls i brodats d'or. A més, aquest tipus de cinturons també s'emportaran en la pròxima temporada de tardor-hivern el 2022, ja que seran l'element principal dels outfits en portar-los per sobre de les jaquetes de punt, els jerseis i les americanes, ajustant la peça al cos.

Així que, si encara estàs dubtant si fer-te amb aquest cinturó o no, pots estar segura que l'utilitzaràs en molts looks i per diverses temporades. Aquest model en específic està disponible tant en botiga física com al web i pot ser teu per 29,99 euros. A més, està disponible en talles S i M, però en ser de cadena la talla dona molt joc, ja que el pots ajustar amb el mosquetó a qualsevol baula de la cadena.