Un dels secrets d'Ikea per proposar preus tan ajustats als seus productes és a l'embalatge. Transportar-los desmuntats permet que cada paquet ocupi menys espai i, per tant, es puguin transportar més alhora. I és aquest estalvi d'espai en l'enviament el que permet que s'abarateixin costos de trasllat.
Una idea que ha pres com a exemple la marca sueca Luvly per posar a la venda un cotxe elèctric que pot muntar com un moble d'Ikea. Es tracta del Luvly 0, un petit vehicle que no es munda en una fàbrica tradicional, sinó que s'envia empaquetat per peces per després ser muntat en la destinació per l'usuari.
El nou cotxe que es munta com un moble d'Ikea costa 10.000 euros i té 100 km d'autonomia
Aquest peculiar cotxe té un preu que parteix dels 10.000 euros, la qual cosa no el converteix en un cotxe precisament barat. Encara que tècnicament vindria a ser un quadricicle elèctric com els que la DGT vol que es puguin conduir a Espanya des dels 16 anys.
Aquest model mesura només 2,70 metres, com un Smart de primera generació. Llueix una carrosseria que recorda al Biscuter. Disposa d'un maleter de 267 litres. I està homologat per a dues places.
En pesar menys de 400 quilos, el seu consum és molt baix, la qual cosa permet instal·lar una bateria molt petita de només 6,4 kWh de capacitat, dividida en dos blocs de 15 quilos de pes cada un i extraïbles perquè es puguin portar a casa i carregar-los en un endoll convencional. En dues hores o en una hora utilitzant dues preses, estarien plenes al 100%. Atès que s'ha homologat amb un consum mitjà de 6 kWh cada 100 km, l'autonomia assoleix els 100 km. Una xifra més que suficient per a l'ús diari d'un vehicle d'aquest tipus, ja que l'habitual és que no surti de la ciutat i rodalies.
Segons la companyia, la idea d'enviar el vehicle empaquetat per peces permet que en un contenidor on abans entraven quatre cotxes convencionals, ara hi càpiguen 20 ujnidades del Luvly 0. Això podria significar una revolució quant al transport de vehicles, reduint costos i emissions.
A més, l'empresa sosté que el muntatge final no l'haurà de realitzar el client necessàriament, sinó que hi haurà petits centres regionals repartits pels diferents països que s'encarregaran d'aquesta tasca. Encara que aquests centres encara no s'han definit i de fet, a l'hora de fer la comanda en la pàgina web de la companyia, una de les dades que s'ha d'aportar és el lloc de residència.
Val a dir que el Luvly 0 no és per a tots els públics. El seu disseny recorda els cotxes dels anys 50, i encara que pugui semblar atractiu per als amants del retro, és poc probable que sigui del grat d'aquells que busquin un cotxe modern i amb prestacions avançades. Però el que sí que està clar és que la companyia ha volgut apostar per una idea original i ecològica, ja que es tracta d'un vehicle elèctric que amb prou feines emet CO2.