El desodorant és part de la rutina d'higiene diària i un imprescindible de qualsevol bany. Multitud de marques i formats omplen les prestatgeries de les botigues i supermercats.

I com sempre, algunes marques acaben inflant preus. Tanmateix, les marques blanques de supermercats com Mercadona o Lidl fa temps que milloren les seves fórmules sense afegir al preu el valor de la marca.

Ara l'Organització de Consumidors i Usuaris, OCU, ha fet públic un estudi en el qual es valoren els desodorants de diferents marques. Els guanyadors han resultat ser de la marca blanca de Mercadona i Lidl i costen menys d'un euro.

Els millors desodorants segons l'OCU

Els deu productes seleccionats són desodorants que s'anuncien per a dones o bé no indiquen a quin públic estan dirigits, considerats unisex.

La comparació ha inclòs envasos roll-on i en format esprai i s'ha tingut en compte la seva eficàcia com a desodorants, antitranspirants, si deixen taca a la roba, l'etiquetatge de cada producte o l'impacte ambiental dels seus envasos.

Com a desodorants, els 10 analitzats han demostrat ser eficaces gràcies sobretot als seus perfums.

Pel que fa a la transpiració, malgrat que tots els productes seleccionats porten un ingredient amb aquesta funció, les sals d'alumini, la seva eficàcia és desigual. Quant a taques, els roll-on no van deixar rastre, però els esprais van deixar rodals que per sort se'n van anar en rentar les peces.

Guanyen les marques blanques de Lidl i Mercadona per menys d'un euro

El rànquing inclou els millors productes quant a la seva relació qualitat-preu i l'ha encapçalat el roll-on de Mercadona Aloe, de la seva marca pròpia, Deliplus. Costa tan sols 0,75 euros i ha tret la millor nota en l'anàlisi.

El millor valorat és el desodorant Aloe de Deliplus, per només 0,75 i millor resultat en l'anàlisi de la OCU / Mercadona

L'OCU ho considera "compra mestra", així com l'esprai que ha quedat primer de la seva categoria, el Dove Original, que val 2,99 euros i ha tret una nota de 81 sobre 100 en l'anàlisi.

L'esprai més ben valorat és el Dove Original, que treu més de 80 punts sobre 100 / Dove

La tercera compra mestra de la llista és el 'Total Invisible' de Cien, la marca blanca de Lidl, que només val 0,69 euros i ha aconseguit 75 punts sobre 100.

La compra mestra de Lidl és el desodorant Total Invisible per 0,69 euros i gran eficàcia / Lidl

Després del podi dels tres guanyadors, trobem l'esprai Rexona Woman Maximum Protection Clean Scent, que val 3,99 euros i del qual l'OCU critica envasament innecessari amb gran impacte mediambiental.

El segueix Nivea Dry, per 1,85 euros; Dove Invisible Dry, per 1,80; Mum Unperfumed per 1,75 i Sanex Dermo Extra Control a 2,87.

Les dues últimes posicions, amb una nota d'aprovat just, les ocupen el desodorant d'Aloe Vera del Instituto Español, amb una nota de 59 i per 1,65 euros; i el Nivea Black & White Invisible, que costa 2,80 i va treure un 56 sobre 100.

Aquesta llista aconsegueix ordenar els productes higiènics més utilitzats i amb una millor relació qualitat-preu, permetent comprar desodorant d'una forma més conscient i tenint en compte els factors a tenir en compte més importants: eficàcia i preu.