La recerca d'un mètode que permeti generar electricitat constant ha donat amb un nou reactor de fusió que pel que sembla ofereix electricitat il·limitada.

Un fet que fins ara no s'havia pogut aconseguir per qüestions de seguretat, però que pel que sembla el MIT i una empresa aliada han donat amb la manera de com crear aquest reactor de fusió nuclear.

El projecte de MIT i l'empresa Commonwealth

L'Institut de Massachussetts o MIT per les seves sigles en anglès i l'empresa Commonwealth Fusion Systems té com projecto el desenvolupament d'un prototip de reactor de fusió nuclear (SPARC) a través de confinament magnètic,

El MIT aporta recursos per a la investigació, mentre que l'empresa Commonwealth Fusion Systems (CFS) s'encarrega de la construcció del reactor. Una dada curiosa és que en aquest projecte Jeff Bezos i Bill Gates formen part com|com a inversors.

Prototip de reactor de fusió nuclear (SPARC)

Segons un dels representants de CFS, aquesta col·laboració entre diverses entitats i persones són les que han donat lloc a aquest gran avenç.

Aquesta tecnologia d'imants revolucionés el món dels dispositius de fusió, pel fet que aquest seria el primer reactor de fusió d'energia netament comercial.

Fins ara han indicat que és un reactor tipus tokamak i que té al seu interior un plasma que compta amb dos isòtops d'hidrogen, els quals estan involucrats en la reacció de fusió nuclear.

Aquests àtoms s'uneixen per formar-ne un de més gran en la fusió nuclear i, per tant, alliberen grans quantitats d'energia.

Per poder aconseguir aquest procés són utilitzats reactors de fusió a 100 milions de graus per transformar els isòtops en plasma.

Aquest plasma queda confinat per un camp magnètic, de manera que aquest no entre en contacte amb les parets de la cambra de buit.

En el cas dels imants superconductors d'alta temperatura i potència, són els que s'encarreguen de la desestabilització del plasma.

L'avantatge és que l'energia que aquests requereixen és baixa en comparació amb altres motors magnètics, a més que funcionen sense resistència.

De moment, el projecte continua en construcció i els fabricants esperen demostrar el funcionament i la seguretat d'aquest nou sistema de propulsió nuclear per a l'any 2025.