Les xarxes socials són un fenomen que ha canviat les nostres vides, no hi ha cap dubte d'això. Durant els seus inicis van ser àmpliament conquerides per les franges més joves de la població, tanmateix, a mesura que s'han integrat a la societat, també la gent adulta i la gent gran estan guanyant protagonisme, amb tot el que això suposa.
Influencer és un concepte molt lligat a les xarxes, i també depenent de l'edat de l'usuari, es busquen uns personatges influents o d'altres. Per exemple, la Paula Echevarría (44 anys) té un públic diferent que pugui tenir algú també molt seguit, però de 18 anys. L'asturiana és una de les més seguides a la franja d'edat que va dels 40 als 50, tant pel seu estil de vida com per la roba que moltes vegades ens mostra.
Competència per a la Paula Echevarría d'una 'it girl' anònima
Però més enllà de la Paula, també s'està obrint el mercat per a noves cares fins ara anònimes que captin l'atenció d'aquest públic més adult. És el cas per exemple d'Ana Antolin, una dona basca de 50 anys que recurrentment ens mostra els seus nous modelets de Zara i Mango entre d'altres, i que ja supera els 35.000 seguidors a Instagram.
L'hem vist vestir de moltes formes, no hi ha més que passejar-se pel seu feed d'Instagram (@anantolinfifty), i el seu estil i classe no estan passant desapercebuts per les marques més prestigioses, i evidentment pel públic a qui s'adreça, un públic adult però modern alhora, que consumeix xarxes socials i també s'informa a través d'elles, per exemple, per saber quines tendències hi ha al món de la moda.
Sens dubte el fenomen de les influenceres amb una edat més avançada ha vingut per quedar-se, i estem desitjant veure'n més com a Ana.