Mercadona es posiciona després de la pandèmia i decideix abaixar permanentment els preus dels seus productes en fins i tot un 25%. A què es deu aquesta dràstica decisió?
Baixades de preu a Mercadona
L'empresa de Juan Roig va acabar el 2020 com a líder en supermercats a tot el territori espanyol, ja que recull un 24,5% de les compres d'alimentació del país.
Ara, després d'un inici de 2021 marcat per les grans baixades de preu de la competència liderades per Lidl i Aldi, Mercadona ha hagut de reaccionar.
Aquesta mateixa setmana, la cadena valenciana anunciava una gran baixada de preus en multitud dels seus productes, que reduiran entre un 10 i un 25% el cost d'alguns dels seus productes: destaquen els aliments frescos com a carn, peix i verdures, així com alguns envasats de la seva marca blanca.
Segons informa el mitjà especialitzat El Economista, des de Mercadona s'ha assegurat que es tracta de moviments "selectius", i que es deuen, sobretot, a la gestió de l'estoc a les botigues.
Tot i això, aquest moviment es produeix en un context en què altres empreses com Aldi o Lidl s'han vist obligades a abaixar els seus preus per intentar atreure nous clients.
Aquesta anomenada 'guerra de preus' iniciada al setembre per Lidl i Aldi ha inclòs també a Carrefour i Dia, els dos mercats que segueixen Mercadona al 'Top 3' de súpers al país, que llancen promocions a través de les seves targetes de fidelitat.
En declaracions de Florencio García, director de Retail a Kantar, principal consultora de dades, Mercadona "té com a reptes llançar una bona venda 'online' i ampliar la seva oferta en productes frescos per recuperar la fidelitat dels seus clients, que durant la pandèmia han provat altres opcions de compra i no han tornat al mateix nivell de fidelitat."
Per què baixen un 25% els seus preus?
Segons Kantar, el retard en l'activació del canal 'online' durant el confinament i el no tenir locals propers a tot arreu són algunes de les claus que han provocat aquesta petita fuga de clients, encara que no són dades preocupants a escala global.
D'altra banda, la competència de Lidl ha estat molt agressiva, aconseguint desbancar Dia en la seva tercera posició del 'Top 3' i sent de les poques cadenes que van aconseguir incrementar la despesa dels seus visitants durant l'any passat.
Malgrat aquests canvis, Mercadona manté un lideratge potent, ja que el seu 24,5% de quota de mercat va seguit del 8,7% de Carrefour, que és en segon lloc. Una diferència difícil de traspassar.
Aquesta baixada de preus en plena 'guerra de preus', no suposa que es facin rebaixes sense condició. El lema de Mercadona busca "donar als clients productes amb una qualitat contundent a uns preus imbatibles", i segons van declarar a El Economista, des de la companyia no es pretén entrar a aquesta batalla pel preu més baix sense condicions.