A començaments dels anys 20, la província de Castelló no va ser aliena a una explosió, la de les fàbriques de sabó, que va viure tot el país. Eren, majoritàriament, petits negocis dels quals molt pocs van sobreviure. Avui, un segle després, a la més del nord de les províncies valencianes, només en queda un aquells negocis: Sabons Beltrán, a Almazora. Ara, i amb l'afany de durar un altre segle més, Jabones Beltrán uneix forces amb Mercadona i porta fins a supermercat el mateix sabó que la centenària empresa familiar produeix des de fa vint lustres a la capital de la Plana Alta.

tot el que pots netejar amb el jabon beltran potasico de mercadona 4 800x450
El sabó de tota la vida

Sabó tou

D'entre totes les referències de Beltrán, Mercadona ha escollit el sabó tou llevataques en format de 500 grams. Es tracta, en concret, d'un sabó potàsic elaborat només amb olis vegetals que no conté ni perfums, ni colorants, ni fosfats ni enzims. No és més, en definitiva, que el resultat de la reacció de sals potàsiques d'àcids grassos amb hidròxid de potassi.

Múltiples usos
Les seves aplicacions són múltiples

Perfecte per a taques

El pot de mig quilo costa uns tres euros a Mercadona i és perfecte per netejar tota mena de taques respectant els teixits. És formidable també per a la neteja d'esponges de maquillatge i per a les bases cremades d'olles i paelles. Utilitzar-lo és molt senzill: en un cassó de mig litre, afegeix tres o quatre cullerades de sabó Beltrán, bull durant deu minuts i remou fins que la pasta es dissolgui. Després, només has de guardar-lo al recipient que consideris o utilitzar-lo, per exemple, per netejar totes les superfícies de la teva cuina. A més, té altres usos: funciona com a potent insecticida natural i innocu per a l'ésser humà però especialment útil per combatre qualsevol plaga d'insectes.