L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha fet un pas més en la seva lluita pels drets dels passatgers davant el que considera pràctiques abusives de les aerolínies respecte a l'equipatge de mà, donant un ultimàtum a les companyies aèries 'low cost'.

La decisió s'anuncia després de les sancions imposades pel Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 a diverses aerolínies a instàncies de la OCU per imposar càrrecs addicionals injustificables per aquest concepte, l'organització ha presentat un ultimàtum a cinc de les principals companyies aèries de baix cost que operen a Espanya: Ryanair, Vueling, Wizzair, Volotea i EasyJet.

La OCU exigeix a aquestes aerolínies que modifiquin les seves polítiques d'equipatge de mà i permetin als passatgers viatjar amb un equipatge de mà de mida i pes raonables sense cost addicional.

Aquesta mesura s'emmarca en la defensa del dret dels consumidors a un transport aeri digne i transparent, on les tarifes aèries no es vegin incrementades de forma artificial per càrrecs addicionals per serveis que haurien d'estar inclosos en el preu del bitllet.

AEROPORT AEROPORT PRAT BARCELONA EUROPA PRESS AENA

Ultimàtum de la OCU a les línies aèries 'low cost'

Fa anys que per la batalla entre la OCU i les aerolínies low cost per l'equipatge de mà es lliura. Les aerolínies han anat implementant restriccions cada vegada més severes sobre la mida, el pes i el nombre de paquets de mà que els passatgers poden portar a bord sense càrrec, amb l'objectiu d'augmentar els seus ingressos mitjançant la venda de serveis addicionals. Aquestes mesures han generat gran malestar entre els usuaris, que s'han vist obligats a pagar preus elevats per portar amb si les seves pertinences bàsiques durant el viatge.

Suggeriments de la OCU

Tal com recull El Periódico en el seu lloc web, el tens escenari ha portat a la OCU, juntament ambaltres organitzacions europees de consumidors, ha instar a les cinc aerolínies esmentades anteriorment a permetre que els passatgers viatgin amb un equipatge de mà de mida raonable sense cost addicional i a reemborsar els passatgers a qui se'ls hagi cobrat injustament per l'equipatge de mà.

L'Organització de Consumidors i Usuaris adverteix que, en cas de no complir-se aquestes demandes, no dubtarà a emprendre accions legals per protegir els drets i interessos dels passatgers, segons el ressenyat per l'esmentat mitjà.

Davant d'aquesta situació, la OCU suggereix als passatgers que s'han vist afectats per aquests càrrecs addicionals a conservar els rebuts i contactar amb l'organització per unir-se a les possibles accions legals. De la mateixa manera, l'organització es manté rígida i ferma en el seu compromís de defensar els drets dels consumidors i garantir la transparència al sector aeri.

És important que els consumidors s'informin apropiadament sobre les polítiques d'equipatge de mà de l'aerolínia amb la qual vola. Ha de consultar les dimensions, el pes i el número de l'equipatge de mà permesos sense càrrec addicional, per no ser cap altre dels afectats amb aquests càrrecs que d'acord amb la OCU són abusius.