Els propietaris de cases han vist una llum al final de túnel amb el termini establert fins al 2024 per a la possibilitat de reclamar les despeses de formalització de préstecs hipotecaris. Aquesta extensió ofereix un període addicional per als qui s'han vist afectats per una pràctica bancària.

El termini establert pels bancs per reclamar les despeses d'hipoteca s'havia establert l'any 2023, però aquest es ampli en part gràcies a la resolució de la demanda establerta per l'Organització de Consumidors, qui considerava que fer que els propietaris assumissin totes les despeses de formalització d'hipoteques era injust.

Una normativa que estableix que el termini de cinc anys per a reclamacions d'aquest tipus. A causa del temps de pandèmia, aquest termini va ser estès i es va aconseguir que els propietaris tinguessin l'oportunitat de fer les esmentades reclamacions fins a l'any 2024.

La OCU aconsegueix una bona resolució per als propietaris

És important també que els usuaris s'assegurin de verificar la data límit per al 2024, la OCU adverteix sobre no donar-li gaires de llargues a la sol·licitud d'aquestes reclamacions, ja que no es té previst que aquest termini sigui novament estès.

Ara bé, si és cert que es converteix en una resolució més que beneficiosa per als propietaris, però, també és necessari destacar que això aplica per a aquells que han estat afectats per hipoteques que s'hagin contractat abans de 16 de juny del 2019.

EuropaPress 3257934 edifici seu banc sabadell madrid espana 31 juliol 2020 caixabank am

Aquesta normativa li permet al propietari reclamar la totalitat de pagaments per registres de la propietat, gestoria i taxació, a més que poden incloure's les despeses notarials segons el que la OCU ha ofert en la seva informació més recent.

En què consisteix la reclamació de despeses hipotecàries?

D'aquesta manera es dona l'oportunitat als consumidors que tinguin més possibilitats de restituir els costos que s'hagin produït de manera inadequada en la formalització dels seus préstecs hipotecaris.

Perquè aquestes reclamacions es duguin a terme és necessari que els propietaris tinguin en ordre tots els papers requerits per les organitzacions involucrades, així com els aranzels de pagament al dia i tot ben estructurat per evitar complicacions al moment de plantejar les reclamacions.

Com a recomanació final, la OCU sempre diu als seus usuaris que establir els terminis i termes de finançament al principi de les transaccions, d'aquesta manera es prevenen complicacions al moment de fer les reclamacions.