És una de les estrenes més esperades de la temporada. El pròxim 25 de novembre i durant tres dies consecutius, Disney + emtedrà els tres capítols que conformen The Beatles: Get Back, la sèrie documental que Peter Jackson, el cineasta neozelandès autor de la saga del Senyor dels Anells, ha rodat sobre Let It Be, l'últim, i per a molts el millor, àlbum d'estudi de la llegendària banda de Liverpool.
Abans, i per anar saciant les expectatives, la mateixa plataforma ha estrenat McCartney 3, 2, 1, una petita però gegantina llaminadura en què el baixista de la banda de pop més important de tots els temps ens descobreix la seva vida a través de les seves cançons conversant amb el productor Rick Rubin.
Dos homes grans, dos grans homes
La cosa pot semblar tan avorrida com això: dos paios de no menys de 60 anys parlant de cançons escrites fa no menys de 50 anys.
Tan avorrit però alhora tan genial, perquè, tot i que, certament, el material és de primera categoria i els protagonistes: McCartney i Rubin, dues de les estrelles més rutilants de la història de la cultura pop contemporània, aquesta és la grandesa de McCartney 3, 2, 1; fer d'una cosa aparentment tan normal i anodina, un producte tan exquisit.
A no ser que hagueu passat l'últim segle tancats en un búnquer nuclear esperant que passi l'apocalipsi nuclear, és impossible que no sabeu qui és Paul McCartney: baixista dels Beatles, la banda de pop més gran i influent de tots els temps i, de 'Yesterday' a 'Hey Jude', autor d'algunes de les cançons més sublims de la història de la música contemporània.
A Rick Rubin potser penseu que no el coneixeu, però segur que ha ajudat a modelar la banda sonora de la vostra vida. Membre del top 5 dels productors musicals més rellevants del segle XX, el full de serveis de Rubin inclou actes com haver ajudat a modelar el so de bandes com RUN D.M.C. (ell va ser l'ideòleg de la seva col·laboració amb Aerosmith a 'Walk this Way', de la qual va sorgir el naixement del rap metal), Beastie Boys, Red Hot Chili Peppers, Slayer o The Cult.
Emotivitat i sinceritat
Més enllà de la realització, un elegant blanc i negre que acaba resultant tot un regal per als sentits, res no és extraordinàriament especial a McCartney 3, 2, 1, però tot és extraordinari.
És extraordinari l'entusiasme amb què McCartney, que, tot i que sempre amb els peus a terra, ho ha vist i ho ha viscut tot, viu les seves cançons i les deconstrueix per explicar com les va compondre.
I és extraordinari com amb elles reviu alguns dels capítols més importants de la seva vida: el dia que va escriure la seva primera cançó, el dia que va conèixer a John Lennon, els dies dels Beatles a Hamburg, els dies dels Beatles a l'Índia, els dies que va passar a la seva granja d'Escòcia superant la separació dels Beatles i com allà, cuidant d'ovelles i treballant el camp, va donar vida al seu primer disc en solitari...
Històries explicades mil-i-una vegades per mil-i-un narradors diferents, inclòs el mateix McCartney, però que prenen una nova dimensió, quan les narra el seu protagonista amb l'emotivitat, passió i sinceritat amb què l'escarabat baixista es despulla al llarg dels sis capítols que conformen aquesta producció.
És extraordinari també com Rick Rubin, un paio que ha treballat amb els més grans dels més grans, se l'escolta, mira i admira amb la il·lusió del nen que es pot fer una fotografia amb el seu heroi.