Per la tardor la música no s'atura i això hi ha festivals que ho saben molt bé. Aquest novembre, i després d'un Cruïlla arriba una altra edició del Cruïlla de Tardor, el cicle de concerts que ja s'ha fet un forat a l'agenda dels melòmans de la ciutat. Diferents sales de Barcelona obriran les portes per acollir 10 propostes musicals i una programació eclèctica que combina artistes referents del panorama estatal amb músics emergents de l’escena catalana i que s'allargarà durant gairebé 3 mesos, del 4 de novembre a l'1 de desembre, quan el certamen musical es donarà per acabat. 
 
Obrirà foc en aquest cicle la banda madrilenya-alacantina Niña Polaca, que arribarà a la Sala Apolo el 4 de novembre, igual que Ciudad Jara, el 10 de novembre. Novembre continuarà carregat de concerts amb Funzo & Baby Loud el dissabte 11 al Sant Jordi Club, amb la doble sessió de Pinpilinpussies + Vecinos el divendres 17 a la Sala Wolf i Victorias + Banani el 18 al Sidecar. Aterrarà l’africana Fatoumata Diawara al Paral·lel 62 el dimecres 22 i gaudirem de les barcelonines Al·lèrgiques al Polen el 24 a la Sala Wolf. L’endemà, i tancant un novembre ple d’opcions musicals, 31 FAM presentant nou disc al Sant Jordi Club mentre ressona la interessant proposta de Joan Miquel Oliver a Razzmatazz. El cicle acabarà al desembre protagonitzat per Nena Daconte el divendres 1 a la Sala Wolf. Les entrades ja es poden comprar a la web oficial.

nena daconte2
Nena Daconte tancarà el cicle de concerts del Cruïlla de Tardor 2023. / EFE

Una alternativa tardoral del Cruïlla

La versió tardoral d'un dels festivals més transversals i consolidats de la ciutat de Barcelona és tot un èxit que no s'ha aturat en la seva cursa per ser una alternativa musical potent dels últims mesos de l'any, equiparant-se a l'edició d'estiu. El passat juliol el Cruïlla va viure un somni i va tancar amb una afluència de públic total de 76.000 persones. Tal com va dir Jordi Herreruela, director del certamen, la passada edició del Cruïlla va marcar el camí de ser un “festival diferent” que es definia per l’experiència que vivia el seu públic. Tot i això, Herreruela va reconèixer que una de les assignatures pendents del festival de cara a l'any vinent era millorar la mobilitat amb transport públic.