La plataforma de continguts 3Cat ha arribat als prop d'1,2 milions d'usuaris registrats, 219 milions de reproduccions i 342.500 hores de continguts en català en el primer any de vida. Els responsables dels mitjans públics han fet balanç d'aquests 365 dies de funcionament, una aplicació a què mensualment es connecten un milió de dispositius i generen 3,6 milions d'hores de consum audiovisual.

El 3Cat assoleix rècords a l'octubre

A l'espera d'un estàndard de qualitat que permeti comparar consums entre les plataformes, el 3Cat farà públics cada mes tres rànquings. D'una banda, el de continguts de vídeo i àudio més reproduïts ponderats per capítols; a més dels visionaments absoluts de continguts del catàleg de fons i les emissions més seguides en directe d'àudio i vídeo. A l'octubre, per exemple, entre les emissions més reproduïdes hi ha les segones temporades de La travessa i Cites Barcelona, a més de la sèrie de sobretaula Com si fos ahir, L'estafador de l'amor, El paradís de les senyores o Zenit. Quant a les de directe més reproduïdes destaca l'actualitat informativa (TN, Tot es mou, l'especial informatiu per la DANA i les retransmissions esportives). Finalment, pel que fa a les reproduccions de continguts de catàleg -en què ja s'han emès els capítols-, lideren les xifres sèries com Ventdelpla, Plats bruts, Merlí o La Riera.  

Cites Barcelona 2 temporada 23173258
Cites Barcelona, destaca com un dels continguts més vistos a la plataforma 3Cat

Per a la presidenta del 3Cat, Rosa Romà, la nova plataforma ha estat capaç de rivalitzar amb les "grans competidores del mercat", amb l'objectiu de buscar nous públics i obtenir una oferta diferenciada

Segons dades facilitades pels mitjans públics, les xifres continuen creixent i les últimes dues setmanes han assolit xifres de rècord. Concretament, la setmana del 21 octubre ha estat la de més consum de l'any, amb més de 5 milions de reproduccions, i el mes passat va superar les dades més altes fins llavors, amb 22 milions de reproduccions. En aquest any, s'han estrenat al 3Cat 50 produccions exclusives, 19 de les quals han estat programes culturals o divulgatius; 12 són sèries documentals; 10 formats d'entreteniment; i 6 ficcions de butxaca. Per a la presidenta del 3Cat, Rosa Romà, la nova plataforma ha estat capaç de rivalitzar amb les "grans competidores del mercat", amb l'objectiu de buscar nous públics i obtenir una oferta diferenciada.