Cavalls voladors, robots gegants, vídeos lisèrgics en pantalla XXL i, sobretot, una diva de 24 quirats que converteix en or tot el que toca han encisat aquest dijous a 53.000 persones, en l'únic concert a l'Estat de la gira Renaissance de Beyoncé. L'Estadi Olímpic de Barcelona ha estat el palau on ha regnat durant tres hores Queen B, que ha tocat el ressort adequat i ha fet cridar, ballar i al·lucinar els seus 'beyhives'.

Un concert de luxe


Tot ha estat espectacular des del minut u, quan un retrat gegantí de la de Houston, amb poca roba i molts talons, ha provocat els primers crits de plaer del públic. Udols que han pujat d'intensitat quan ha aparegut en carn i ossos cantant Dangerously in love, tema de l'últim àlbum de Destiny's Child, la banda que va llançar a la fama a una adolescent que, trenta anys després, s'ha convertit l'estrella més brillant del firmament. La gran reina ha delectat als seus incondicionals amb un repertori de més de trenta cançons, dividit en set actes.

La gran reina ha delectat als seus incondicionals amb un repertori de més de trenta cançons, dividit en set actes

Durant els quatre primers -Oppennig Act, Renaissance, Motherboard i Opulence- ha desgranat els temes del seu últim disc Renaissance, i en els últims -Anointed, Anointed 2 i Mind Control- ha seleccionat temes del seu ampli catàleg. Gairebé tres hores de R&B contemporani, música de ball amb mirada afro i tota mena de gèneres musicals enllaçats com a joieria fina, amb lletres plenes de connotacions feministes i antiracistes, dos terrenys polítics en els quals es mou millor que en el de les desigualtats econòmiques aquesta artista megamilionària, que acaba de comprar-se una casa de 200 milions de dòlars trinco-trinco.

Una passió pel luxe que ha traslladat a l'escenari en aquesta gira, en la qual utilitza uns auriculars personalitzats amb diamants, joies creades en exclusiva per a ella per Tiffany i roba amb aplics de cristalls de Swarovski. Alguns dels espectaculars models que ha lluït aquesta nit són de la marca espanyola Loewe, com el sensual setí tècnic amb mans dibuixades que han recorregut el seu cos a Naughty girl. Detalls que han pogut apreciar millor els que més han pagat, com els situats a la zona VIP sobre l'escenari, gairebé 3.000 euros la localitat.

Sigueu lliures

No és barat veure a Beyoncé, especialment si no vius a Barcelona, ciutat a la qual han viatjat espectadors vinguts de lluny, que han hagut de batallar amb els preus dels hotels de la capital catalana, que en aquestes dates estan disparats. Però la reina del pop ha sabut compensar els seus seguidors amb un 'egotrip' d'altura. Després d'una primera part emotivament soul, en la qual ha rendit homenatge a Tina Turner, la festa ha començat amb I'm that girl, un vídeo futurista i una nova Beyoncé renaixent a l'estil María de Metropolis.

Al crit de 'sigueu lliures!, el públic s'ha alliberat de complexos i ha ballat amb i per a Beyoncé

Al crit de "sigueu lliures!", el públic s'ha alliberat de complexos i ha ballat amb i per a Beyoncé, molts d'ells vestits, com la seva reina, amb lluentons i peces platejades. L'argentat ha estat sens dubte el color de la nit, amb l'orquestra sencera brillant en aquest to, dins de l'escenari-pantalla-capsa de sorpreses, d'on han sortit cavalls alats, vehicles lunars i més de vint ballarins d'infart. Entre ells la filla d'onze anys de Beyoncé i Jay-Z, Blue Ivy Carter, que ha ballat juntament amb la seva mare i la resta de ballarins a My power. En el tram final, Beyoncé ha sortit d'una petxina enorme, ha estat la sacerdotessa d'una catedral de llums, s'ha posat al paper d'una presentadora de televisió a America has a problem i s'ha acomiadat des del cel, al qual ha ascendit no només metafòricament. Després d'aquest deliri, s'han encès els llums, la carrossa s'ha convertit en una carbassa i ha tocat buscar un autobús, un taxi o una manera d'arribar al metro, tasques totes elles més difícils, aquesta nit, que veure volar cavalls.