Quedeu-vos amb aquest nom: La Cantina. Així es diu el grup de música emergent de Barcelona i el Vallès que arriba trepitjant fort al panorama musical català. Acaben de publicar el seu primer disc, Bauma, amb una dotzena de cançons que barregen el rock, el reggae i l'ska, entre d’altres.
Després d’haver publicat tres senzills la primavera del 2022, aquest 2023 el grup fa un pas endavant amb la publicació de Bauma de la mà d’Adrià Barja (producció) i de Bernat Jordana a Tapetone Studio (enregistrament). Aquest àlbum recull tot el treball del darrer any i acaba de destapar l’estil musical que els caracteritza. "Bauma dona a conèixer diferents situacions quotidianes de lluita social i, alhora, mostra el que significa per nosaltres La Cantina, un espai de confort, suport i estima", expliquen.
La presentació del disc serà el dia 12 de maig a l'Espai Jove la Fontana.
A més, Bauma no només gaudeix de la participació dels membres de La Cantina, també inclou dues col·laboracions que donen un color diferent al disc. Hijas de las sombras compta amb la veu de Carla Collado, una cantautora referent dins del món de la música alternativa a Catalunya, i Donar la cara compta amb la participació de FARØEST, un grup emergent de rap i hip-hop.
Darrere del grup de La Cantina hi ha vuit joves d’entre 19 i 25 anys que viuen la música de manera molt especial. La idea inicial del grup va sorgir d'en Martí Busquets (vocalista) i d'en Guim Solivelles (baixista), amics des de la infantesa. Les incorporacions de la Ivet Patxot (saxofonista), l’Eloi Pont (guitarrista), l’Anna Palos (trompetista), el Martí Joaquín (trombonista), la Clara Tetuà (guitarrista i vocalista) i la Maria Texidor (bateria) han permès aconseguir una connexió musical sòlida i, alhora, segons expliquen, consolidar un espai d’amistat i suport entre totes les persones que en formen part.
La Cantina va néixer el setembre del 2020. Després de tancar la formació del grup, van iniciar un procés creatiu. La primavera del passat 2022 van publicar tres senzills: Condenado (videoclip), La Voz de la Esperanza i Danzas al Fuego; i durant l’estiu van realitzar una desena de concerts, generalment a festes majors, barrejant temes propis i versions. "Entenem la música com una eina més de transformació social i és per això que amb les nostres lletres tenim la intenció de transmetre una visió crítica sobre la nostra realitat. Alhora La Cantina esdevé un espai on donar-nos suport les unes a les altres i fer allò que més ens agrada, gaudir dalt dels escenaris", afirmen.