Èxit de segona edició de Cap Butaca Buida per celebrar la Diada del Teatre. Un total de 71.441 espectadors van omplir aquest dissabte més de dos centenars de teatres de Catalunya assolint en un nou rècord de públic en un sol dia. Suposa un 89% d'ocupació als teatres i sales de tot Catalunya de les 80.000 butaques que s'havien posat a la venda en l'edició d'enguany i que supera àmpliament els 55.583 espectadors de la primera. La jornada es va celebrar en 217 teatres on el públic va poder gaudir d'una àmplia oferta teatral que ha inclòs 252 produccions, des de grans espectacles fins a muntatges de petit format, passant per teatre clàssic, contemporani, familiar i musical. La iniciativa ha aconseguit reunir 56.604 espectadors a Barcelona, 4.465 a Girona, 2.219 a Lleida i 6.129 a les comarques de Tarragona.
En el conjunt de Catalunya, Barcelona ha concentrat el nombre més gran de sales participants amb 154; Tarragona, 22; Girona, 20; i les comarques de Lleida, 16. A més, l'edició d'enguany ha traspassat per primera vegada les fronteres de Catalunya, celebrant-se també al País Valencià, les Illes Balears i la Catalunya Nord amb 5 sales que han mobilitzat 2.024 espectadors.
Fita "històrica" per al teatre català
La presidenta de l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), Isabel Vidal, ha celebrat l'èxit d'una nova edició que ha demostrat "la passió" que hi ha pel teatre. Vidal ha afirmat que l'expansió de la proposta "reforça la seva vocació d'esdeveniment cultural de referència" per a tots els territoris de parla catalana a la vegada que "consolida la jornada" com una veritable festa del teatre. Enguany també s'ha doblat la participació dels ateneus respecte a l'any passat, passant de 14 entitats a les 30 d'aquest 2025, ubicades en una desena de comarques catalanes. La presidenta de l'ADETCA ha volgut agrair la implicació de les productores, les companyies, els teatres, els professionals del sector i, sobretot, del públic que ha fet possible una "fita" que ha qualificat d'"històrica". "La veritat és que estem molt contents perquè ha anat millor del que esperàvem, hem crescut i hem constatat que hi ha un ambient importantíssim a cadascuna de les ciutats on hi ha espais escènics", ha assegurat.
Vidal ha reconegut que la varietat de les obres que es presentaven ha permès rebre públic de totes les edats. "L'única cosa que els uneix és la seva passió pel teatre", ha insistit, "i també aquesta voluntat de tirar endavant el projecte". A més, ha afegit que "segurament" s'ha pogut atraure a nou públic: "És una mica el repte, fer que més i més gent descobreixi la màgia que aporten les arts escèniques". El sector ja pensa en l'edició del 2026 i Vidal ha explicat que la seva intenció és seguir ampliant l'abast de la jornada i incorporar més expressions artístiques, incloent-hi espectacles de carrer en pròximes edicions. "Esperem aquesta adhesió total dels equipaments escènics i també afegir les arts escèniques de carrer, perquè al final es tracta d'un dia en què tothom està pensant a gaudir del teatre", ha conclòs.

Per la seva banda, la consellera de Cultura, Sònia Hernández, també ha celebrat l'èxit. "Més enllà de xifres, el més important és que hem consolidat: igual que tenim el Dia dels Museus o Sant Jordi, tenim el Cap Butaca Buida, que és el dia de les arts escèniques i que l'hem incorporat i que està aquí per quedar-se. És una proposta ciutadana 100%".
Catalunya, capital mundial de les arts escèniques
L'objectiu de la iniciativa Cap Butaca Buida és "convertir Catalunya en la capital mundial de les arts escèniques". La iniciativa està impulsada per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), la revista Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona.
La venda d'entrades de la campanya s'ha fet a través del web de 'Cap butaca buida' i als portals de cadascun dels teatres adherits i el recompte s'ha centralitzat en el Centre de Treball de la Fundació Esclerosi Múltiple. Pel que fa a la recaptació que s'hagi fet, la iniciativa destinarà un percentatge a Pallapupas, una ONG integrada per actors i actrius professionals que treballa en els usos terapèutics de l'humor als centres hospitalaris, amb més de vint anys d'experiència.