El director de cinema Cesc Gay tornarà a la gran pantalla amb la pel·lícula Mi amiga Eva, el seu desè llargmetratge que arriba després d'Historias para no contar. Protagonitzada per Nora Navas acompanyada per Juan Diego Botto i Rodrigo de la Serna, la comèdia romàntica ha acabat el rodatge aquest dijous a Roma. Rodada entre la capital italiana i Barcelona, el film explora la recerca de l'amor als 50 anys. La protagonista de la història és una dona casada des de fa més de 20 anys que trenca amb tot per iniciar una nova vida de soltera i estar oberta al joc de la seducció. El repartiment també compta amb Àgata Roca, Miki Esparbé, Fernanda Orazzi, Francesco Carril i Marian Álvarez.
Pel que s'explica en l'argument inicial del film, després d'un viatge de negocis a Roma, l'Eva s'adona que vol tornar a enamorar-se, i quan arriba a Barcelona inicia una nova vida. Així, la pel·lícula repassa un any d'aquesta dona que ha trencat amb el seu món a la recerca d'un sentiment. Segons explica Gay, es tracta d'una comèdia carregada de malentesos, dubtes i mentides inesperades, moments absurds i situacions ridícules. Mi amiga Eva ha estat produïda per Imposible Films i Alexfilms AIE, escrita pel propi Cesc Gay amb Eduard Solà, i serà Filmax qui la distribuirà als cinemes. A més, el film compta amb la participació de RTVE, Movistar+ i 3Cat, tot i que encara no té data d'estrena.

Un dels directors catalans amb més projecció
El cineasta Cesc Gay s'ha convertit en un dels directors catalans més prolífics, amb una desena de films a les seves esquenes. Va debutar l'any 1998 amb Hotel Room, al costat de l'argentí Daniel Gimelberg, i un parell d'anys més tard va ser l'escollit per portar a la gran pantalla l'obra de teatre Krámpack, fent-ne també l'adaptació. També va ser creador de la mítica Jet lag de TV3. Durant la dècada dels 2000, va estrenar En la ciudad (protagonitzada per Mònica López, Eduard Fernández, María Pujalte i Leonor Watling) o Ficció —guardonada amb el Premi Nacional de Cinema de la Generalitat de Catalunya—. El 2015 va estrenar la seva primera obra de teatre, Els veïns de dalt, a Barcelona, i un any després la va presentar a Madrid sota el títol Los vecinos de arriba, per després convertir-la en pel·lícula com a Sentimental. El repartiment estava encapçalat per Javier Cámara, Griselda Siciliani, Belén Cuesta i Alberto San Juan, i va optar a cinc nominacions als Premis Goya, reconeixement que sí es va endur anys abans amb Truman, recollint els premis a millor pel·lícula, direcció, guió original, actor, actor (Cámara) i actor de repartiment (Ricardo Darín). La seva última pel·lícula estrenada és Historias para no contar.