La pel·lícula d’animació stop-motion més taquillera de la història ja té seqüela dues dècades després. Netflix estrenarà aquest divendres Chicken Run: L'albada dels nuggets, de l’estudi Aardman, un film d’acció i comèdia per a tots els públics en el qual també hi ha participat un català. En una entrevista amb l’ACN, Arnau Gòdia ha explicat com ha passat de viure-la al cine quan era petit jugant amb plastilina esculpint els personatges de la granja més esbojarrada a donar vida a la Ginger i la Molly en la segona part. Gòdia, que ha format part de l’equip d’animació del que va esdevenir un homenatge a la cèlebre pel·lícula d'Steve McQueen —La gran evasió—, constata que ha estat "un procés molt bonic, llarg i difícil en alguns moments”.
Han calgut 23 anys, però finalment hi haurà més humor del film que es va convertir en el més taquiller del seu gènere, l’animació en stop-motion, amb 224 milions de dòlars, un títol que encara manté més de dues dècades després. Amb aquest evident pas del temps, no és d’estranyar que en l’equip encarregat de donar vida de nou a la Ginger, Baps o el Rocky, també hi hagi infants que la van veure de menuts a pantalla gran, com el propi Arnau Gòdia, que explica que recorda com va sortir fa 20 anys del cinema i va dir “Uau! Ha estat increïble!”. Ara, el català forma part de la cinquantena de persones de l’equip d’animació d’Aardman, que va ser també el creador de la seva precursora. En total, però, en la producció hi ha implicades unes 500 persones.
Però també han passat diversos anys pels protagonistes de Chicken Run, i és que després de fugir de la granja Tweedy, Ginger ha complert el seu somni: viure tranquil·la en una illa idíl·lica. Però per la seva filla, la Molly, això no és suficient i vol veure món. “És bonic veure això en les dues pel·lícules, per exemple el personatge de la Ginger està en un lloc molt diferent del que acaba en la primera”, diu l’Arnau. La Ginger ja és adulta i tindrà conflictes interiors, mentre que la Molly és un personatge jove. “Té prou varietat de personatges perquè s’hi vegi reflectida la gent més adulta i la més menuda”. I amb una evolució de les idees i del caràcter dels protagonistes, alhora que l’aparició de noves cares, el treball dels animadors no s’ha limitat a reproduir les expressions que vam veure en la primera part.
A més, precisament pel gran èxit de la pel·lícula original, la van viure com un "repte enorme": "tothom a l’estudi tenia una sensació que el que anàvem a fer era una cosa molt seriosa, havíem de fer una bona feina perquè estigués a l’altura”. Per encarar aquest repte, la voluntat de l’estudi en tot el seu procés ha estat apropar la historia a una pel·lícula d’acció amb un estil de les produccions de Missió Impossible o de la franquícia de James Bond. I, alhora, mantenint els tocs d’humor característics del gènere slaptick comèdia. La nova Chicken Run podrà veure's a la plataforma Netflix a partir del proper divendres 15 de desembre.