És d'aquells que porta bosses d'espart al súper per no haver de comprar-ne de plàstic? Agafa el bus interurbà per no convertir la seva ciutat en un laberint de fum? Dona els iogurts al seu gos quan se'ls acaba perquè escurin qualsevol resta de residus orgànics abans d'abocar-los al contenidor groc? Ho està fent molt bé, però ha de saber que segueix embrutant el planeta. I segurament no ho sap. Així és la vida, suposo.

Per primera vegada en la història, Netflix ha donat detalls sobre la seva petjada de carboni. O el que és el mateix: sobre la quantitat total de gasos amb efectes hivernacle (GEH) que emet. Per calcular-ho, el gegant de l'streaming ha utilitzat una eina anomenada DIMPACT desenvolupada per la Universitat de Bristol, Anglaterra. I els resultats són sorprenents.

Resulta que mirar Netflix durant una hora genera 100g de CO2e, l'equivalent, aproximadament, a circular mig quilòmetre amb cotxe. Els càlculs i valoracions posteriors els poden fer vostès.

Mirar la segona temporada de Lupin és més nociu que sortir a passejar però menys que anar al cinema amb cotxe / Netflix

Com es calcula?

DIMPACT és una eina parcialment finançada per la indústria que, bàsicament, serveix com a calculadora. En el cas de Netflix, processa factors com la transmissió de vídeo en streaming, la publicitat, objectius i la intel·ligència empresarial per establir un veredicte. L’avantatge de DIMPACT és que pot proporcionar informació detallada sobre les emissions d’abast 3 d’una empresa, que és la contaminació causada per proveïdors i clients.

Netflix promet posar-se les piles

A diferència de gegants com Microsoft, Apple o Facebook, que ja han s'han marcat objectius més o menys ambiciosos per minimitzar la seva petjada de carboni, Netflix encara no ha anunciat cap pla sobre la qüestió.

Segons apunta el portal Wired, però, la plataforma en streaming aprofitarà l'informe de DIMPACT per determinar i revelar els seus objectius climàtics en les pròximes setmanes. Quines mesures pot prendre Netflix per reduir el seu impacte? Allotjar els servidors més a prop dels indrets on s'emet el contingut o programar els dispositius perquè s'apaguin quan ningú els està mirant, per exemple.

Adeu a les maratons?

L'informe de DIMPACT coincideix amb una nova mesura que Netflix podria aplicar ben aviat. Segons va revelar Brandon Riegg, vicepresident de sèries documentals i sense guió de l'empresa, la plataforma podria començar a regular el llançament de capítols perquè s'estrenin setmanalment i no tots de cop, una dinàmica similar a la d'espais com HBO o Amazon.